Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Το Ιστολόγιο του Δήμου

Αφορμή για αυτό το σχόλιο τρία πράγματα.
Το σχόλιο του ‘φίλου’ μου του Κατσαϊτη
Το σχόλιο του Βασίλη Γκάτσου
Στην πρόσκληση αυτή δεν θα πάω.
Εν συντομία να επαναλάβω ότι αυτή η ιστορία ξεκίνησε στραβά. Γιατί έδειξε να έχει ως πρώτη προτεραιότητα, την προβολή του ΚαΜίζη. Με τον τρόπο που οργανώθηκε η πρώτη συνάντηση, και τα όσα ακολούθησαν, τις αναρτήσεις εννοώ.
Αυτά όμως τα είπαμε, ας πάμε παρακάτω. Και αν χρειασθεί, εδώ είμαστε.

Το ιστολόγιο του Δήμου μας θα πρέπει πρώτα και κύρια να είναι ένα σοβαρό εργαλείο δουλειάς. Ο καλλίτερος συνεργάτης τόσο των εργαζομένων στον Δήμο, αιρετών και υπαλλήλων, όσο και των Δημοτών.
Ο πλέον πιστός, αξιόπιστος και φιλικός συνεργάτης.
Ξεκίνησε η κουβέντα από την ενημέρωση. Ηταν λάθος του ΚαΜίζη.
Ενημέρωση ναι,  πρέπει να υπάρχει. Και ενημέρωση αντικειμενική, και διαφάνεια, και διάλογος, και Δημοκρατία,  και όλα. Όμως, έτσι το εκτιμώ, δεν υπάρχει ‘πρεμούρα’ για on line μεταδόσεις των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Σωστή, απλή και πρακτική η πρόταση του Ιχνηλάτη για Ραδιοφωνική μετάδοση.
Να γίνει αλλά δεν είναι από τα πρώτα.
Γενικά η εκτίμησή μου είναι ότι όλα αυτά είναι σε δουλειά να βρισκόμαστε και δουλειά να μην κάνουμε.
Ο Σταύρος ο Κούστας έδειξε τον δρόμο. Με μια απλή κίνηση, με δύο δελτία τύπου, την ανάρτησή τους στο ιστολόγιο του Δήμου και την κοινοποίηση σε όλους, έδειξε τον δρόμο και έκλεισε το θέμα.
Μακάρι η κίνησή του να έχει και συνέχεια και μιμητές. Θα δούμε.
Για μένα άλλα έχουν προτεραιότητα.
Δεν γνωρίζω ποια η προηγούμενη εμπειρία των Αντιδημάρχων  γύρο από αυτά τα θέματα.
Όμως για κάποια θέματα υπάρχει προηγούμενη γνώση και εμπειρία στον Δήμο και για κάποια όχι, αφού αποτελούν νέες αρμοδιότητες.
Αυτό σημαίνει ότι υπάλληλος και αρμόδιος αντιδήμαρχος θα πρέπει να τα μάθουν μαζί από το μηδέν. Καικαταλαβαίνει κανείς τι δουλειά έχουν μπροστά τους.
Αυτό είναι το πρώτο. Αντιδήμαρχοι και υπάλληλοι να μάθουν καλά, άριστα, τα θέματά τους. Πολύ δουλειά, δύσκολη δουλειά, που απαιτεί πολύ χρόνο.
Το δεύτερο είναι να κωδικοποιηθεί η γνώση αυτή, η πληροφορία, ώστε να μπορεί να γίνει ιστοσελίδα. Αυτό πρέπει να το κάνουν αντιδήμαρχοι με τους υπαλλήλους, δεν είναι δουλειά του τεχνικού. Ο τεχνικός το πολύ να βοηθήσει. Την ευθύνη για το περιεχόμενο των ιστοσελίδων του Δήμου την έχει ο Δήμος, οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι εν προκειμένω.
Ας πάρω ως παράδειγμα το Ληξιαρχείο.
Ως Δημότης θα περίμενα η πρώτη του σελίδα να μου λέει ποιες δουλειές κάνει αυτή η υπηρεσία. Δήλωση τέκνου, δήλωση γάμου, άνοιγμα μερίδας, ….. . Με κλικ σε κάθε ένα από αυτά τα θέματα περιμένω να πάω στην επόμενη σελίδα όπου, για το θέμα που επέλεξα, να μου λέει βάσει του Νόμου τάδε, εγκυκλίου τάδε, …., για να κάνεις αυτό που επέλεξες, θα πρέπει π.χ. να φέρεις ένα, δύο τρία χαρτιά.  Και όταν λέμε χαρτιά, να μου δίνει την δυνατότητα να τυπώσω αιτήσεις δηλώσεις κλπ, να τις συμπληρώσω από το σπίτι μου, και αφού τα μαζέψω όλα, να τα καταθέσω, όπου μου πουν.
Αλλά και αυτά είναι τα απλά.
Κάθε μέρα ακούμε στην τηλεόραση για διασταυρώσεις στοιχείων. Πολλά από τα στοιχεία αυτά πρέπει να διασταυρωθούν με στοιχεία ασφαλιστικών ταμείων, συντάξεις μαϊμού, στρατολογίες κ.α.
Και αυτές οι δουλειές δεν είναι για bloggers. Είναι για επαγγελματίες, και μάλιστα σοβαρούς.
Αν αυτά τώρα τα επεκτείνει κάποιος και σε άλλα θέματα, όπως χορήγηση και αφαίρεση αδειών καταστημάτων, επιδοτήσεις αγροτών και κτηνοτρόφων, ευκαιρίες επενδύσεων και σχετικές επιδοτήσεις, κ.α. καταλαβαίνει εύκολα τον όγκο και την σοβαρότητα της απαιτούμενης δουλειάς, μηδενικά περιθώρια λάθους.
Αυτές, μαζί με όσα έχω ήδη γράψει, είναι, πολύ – πολύ γενικά οι σκέψεις μου για το ιστολόγιο του Δήμου.

Και να επαναλάβω ότι ο Δήμος, για την ενημέρωση των Δημοτών του, δεν χρειάζεται, και δεν πρέπει να χρειάζεται ‘μεσάζοντες’.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου