Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Φάρμακα …

Πολλά λέγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό σχετικά με την ληστεία των Ασφαλιστικών Ταμείων  από τις φαρμακευτικές εταιρείες.
Με το σχόλιο αυτό μια άλλη ‘πτυχή’ του ιδίου θέματος που δεν έχω δει να την επισημαίνει κάποιος.
Εχει να κάνει με τις συσκευασίες φαρμάκων που χρησιμοποιούν ασθενείς πάσχοντες από χρόνιες ασθένειες, π.χ. οι διαβητικοί, υπερτασικοί, καρδιοπαθείς κ.α.
ΟΙ ασθενείς αυτοί είναι υποχρεωμένοι να παίρνουν ένα χάπι την ημέρα από μια σειρά φάρμακα.
Και τα Ασφαλιστικά Ταμεία ‘γράφουν’ φάρμακα μια φορά τον μήνα.
Κατά συνέπεια, θα περίμενε κανείς τα φάρμακα αυτά να κυκλοφορούν σε συσκευασίες με 30-31χάπια.
Αμ δε!
Πολλά από αυτά τα φάρμακα κυκλοφορούν σε συσκευασίες με 28 χάπια!
Αυτό σημαίνει ότι στον ασθενή αυτής της κατηγορίας, κάθε μήνα λείπουν 2 ή 3 χάπια!
Που σε ένα χρόνο γίνονται 24 ή 36, ένα κουτί δηλαδή!
Κουτί που από όσο γνωρίζω, τα Ασφαλιστικά Ταμεία δεν γράφουν αυτό το παραπάνω κουτί!
Δηλαδή ένα μήνα τον χρόνο να γράψουν δύο κουτιά, αντί για ένα,  προκειμένου να καλύψουν το ‘έλλειμμα’!
Με αποτέλεσμα ο ασθενής, συνήθως συνταξιούχος, να αγοράζει, ένα κουτί τον χρόνο,  από την τσέπη του!
Τόση απληστία που δεν τους φθάνει η ληστεία των Ασφαλιστικών Ταμείων, βάζουν χέρι και στο πενιχρό βαλάντιο του συνταξιούχου!
Και ένα Υπουργείο που δεν έχει το σθένος να απαιτήσει την σωστή συσκευασία!

Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Η απόφαση των Αυτοδιοικητικών και Οικολογικών Κινήσεων, καθώς και άλλων Συλλόγων, Φορέων και Ομάδων, που συμμετείχαν στις διεργασίες και στη Συνάντηση της Τρίπολης, στις 28 Απριλίου 2010, σχετικά με την
Τροποποίηση/Αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ 
(Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ) 
Περιφέρειας Πελοποννήσου,

έχει αναρτηθεί στο ιστολόγιο της Παρέμβασης Πολιτών Ερμιονίδας.

Για να εισερχόμεθα σιγά σιγά στον Καλλικράτη:

(από τον Β. Γκάτσο)

Σκέψεις:

1). Θα εμφανιστούν ξαφνικά δύο συνδυασμοί (ο ένας υπάρχει ήδη) από τον σημερινό Δήμο Κρανιδίου, ο ένας με βάση το ΠΑΣΟΚ και ο άλλος με βάση τη ΝΔ, που θα ζητήσουν να ενταχθούν άτομα του Δήμου Ερμιόνης στους συνδυασμούς τους;
Δηλαδή η κοινωνία του Δήμου Κρανιδίου είναι τόσο ισχυρή, τόσο παραγωγική, τόσο δυναμική, τόσο ικανή, ώστε να παρουσιάζει δύο τέτοιους ισχυρούς συνδυασμούς ως το μέλλον της Ερμιονίδας; Δηλαδή το παρελθόν αυτών των δύο συνδυασμών μπορεί να στηρίξει το μέλλον της Ερμιονίδας;

2). Οι ως άνω συνδυασμοί θα ζητήσουν την συνεργασία των συνδυασμών που ήδη υπάρχουν στο δήμο της Ερμιόνης ή που μπορούν και να δημιουργηθούν στην ίδια πολιτική βάση; Δηλαδή, να φτιάξει το ΠΑΣΟΚ τον συνδυασμό του, το ίδιο να κάνει η ΝΔ σε επίπεδο σημερινού δήμου και να επέλθει συνένωση με το γνωστό δούναι και λαβείν. Δηλαδή το παρελθόν τέτοιων κινήσεων μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον;

3). Το να φτιάξει ο δήμος Ερμιόνης δύο τέτοιους συνδυασμούς και να ενεργήσει όπως στην παράγραφο 1 ή 2, φαντάζει μάλλον παράλογο, λόγω κυρίως πληθυσμιακής διαφοράς των δύο δήμων.

4). Εφόσον πάμε για Καλλικράτη ήδη η συγκρότηση των δύο δήμων στο σύνολό της είναι τύποις, δηλαδή τυπικά υπάρχει μέχρι τις εκλογές, γιατί δεν πρόκειται να αναπαραχθεί. Έτσι ήδη κανένα νόημα δεν έχουν οι Δήμαρχοι ως τέτοιοι, οι σύμβουλοι, συμπολίτευση και αντιπολίτευση, αλλά και το σύνολο της γραφειοκρατίας τους. Αυτόματα επανερχόμεθα στην κοινότητα κάθε χωριού που είναι και το πραγματικό κύτταρο της δημοκρατίας.
Έτσι το Θερμήσι το Ηλιόκαστρο το Δίδυμο οι Φούρνοι σκέπτονται τα δικά τους προβλήματα, αφού είναι σε μεγάλο μέρος παραγωγικές γεωργοκτηνοτροφικές κοινότητες, η Ερμιόνη που είναι τουριστική αλλά και γεωργική και αλιευτική, το Κρανίδι που είναι επιχειρηματική, τουριστική και κοινότητα με πολύ ακόμη ιδιόκτητη γη, το Πορτοχέλι που είναι κυρίως τουριστική, η Κοιλάδα που είναι κυρίως ναυτική αλιευτική και τουριστική κοινότητα. Η κάθε κοινότητα το μέλλον της δεν μπορεί να το βλέπει κομματικά. Επομένως μπορούν κοινότητες να βρουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ τους και να κατεβάσουν συνδυασμούς για να προωθήσουν κοινές τους υποθέσεις. Δεν είναι καθόλου παράδοξος ένας συνδυασμός που βασίζεται σε κοινά συμφέροντα και επιδιώξεις Κρανιδίου – Πορτοχελίου, και ένας Διδύμων, Φούρνων, Ηλιοκάστρου, Θερμησίου, και ένας Ερμιόνης, Κοιλάδας. Και ό,τι άλλο μπορεί να επινοήσει κανείς. Δεν είναι ο στόχος η καλλικράτεια δημαρχεία αλλά η καταγραφή στις πρώτες εκλογές των απόψεών τους για το πώς εννοούν τον τοπικό Καλλικράτη και η συντεταγμένη συμμετοχή σε συνδυασμό στις δεύτερες.

5). Να προκύψουν συνδυασμοί κομματικού χαρακτήρα αλλά ....μειωμένης κομματικότητας. Δηλαδή ένα μέρος ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στο σημερινό δήμο Κρανιδίου να κάνει καλλικράτειο συνδυασμό και ένα αντίστοιχο στον δήμο Ερμιόνης, και φυσικά και άλλοι τέτοιου είδους συνδυασμοί.


Όλα αυτά είναι ανοικτά και αυτονόητα, μόνο που δεν λέγονται. Όμως και αυτά που λέγονται, ρητορικά βέβαια, περί παραδόσεως στην Αυλώνα και περί γωνιακών μαγαζιών, δεν έχουν πια κανένα νόημα. Δεν χάνεται ο χαρακτήρας της κοινότητας Ερμιόνης επειδή δημιουργείται ένα νέο διοικητικό κέντρο διαχείρισης σημαντικών κοινών υποθέσεων της Ερμιονίδας. Δηλαδή αν πήγαιναν μαζί Πόρος, Ύδρα, Σπέτσες, θα προέκυπτε ένας νέος κάτοικος ο Ποροϋδροσπετσιώτης; Αστεία πράγματα.

Το νόημα είναι ότι από τις ως άνω δυνατότητες, τα σενάρια 1, 2 και 3 δεν είναι στο κλίμα των ημερών μας. Αν δεν γίνουν ζυμώσεις, η δεν τελεσφορήσουν ζυμώσεις ευρύτερης συνεννόησης σε άλλη βάση μεταξύ των κοινοτήτων για δημιουργία συνδυασμών, τότε όσοι και να είναι οι συνδυασμοί από τον δήμο Κρανιδίου, πρέπει να βρουν απέναντί τους συνδυασμούς από το δήμο Ερμιόνης, διότι μόνο μία τέτοια ζύμωση θα αποσαφηνίσει το τι τελικά θέλουμε να κάνει ο Καλλικράτης στην Ερμιονίδα. Γιατί αν νομίζουμε ότι ο Καλλικράτης θα φέρνει τα κονδύλια και τα έργα, έτσι απλά, «γιατί λεφτά υπάρχουν» ή λόγω θαυματουργών ικανοτήτων δημάρχων, ή ότι θα στελεχωθεί με προσωπικό που τύφλα νάχουν οι δήμοι της Γερμανίας και της Δανίας, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
Και μη ξεχνάμε ότι την νέα Ερμιονίδα θα την φτιάξουν οι δημιουργικοί, εργατικοί, παραγωγικοί και τίμιοι εκ των κατοίκων της (αυτοί που την έφτιαξαν από το 1821 έως το 1966) και όχι ο κομματικός Καλλικράτης η τα γκρουπούσκουλα κάθε απόχρωσης.

Έρρωσθε,
Βασίλειος Γκάτσος

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΠΛΟΓΚΕΡ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ:

.

Δημοσίευσες επιστολή τριών δημοσίων υπαλλήλων, επιστολή που απευθύνεται στην κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, υπουργό παιδείας (μάλιστα ενώ η επιστολή απευθύνεται προς αυτήν με το Αξιότιμε κ. Υπουργέ, τίθεται συγχρόνως και υπόψη της!), η οποία προφανώς είναι η προϊσταμένη αρχή τους και έχει αντικείμενο άλλη επιστολή του Δημάρχου Ερμιόνης στην οποία αναφέρονται οι εν λόγω τρεις δημόσιοι υπάλληλοι, προφανώς λόγω του ότι ο Δήμαρχος έχει διοικητική ή άλλη σχέση με την δημόσια υπηρεσία όπου εργάζονται οι εν λόγω.
Ουδέν ενδιαφέρον έχω για την εσωτερική διοικητική τους διένεξη, ούτε με αφορά, όπως και τους εν λόγω δεν τους αφορά καμιά εσωτερική υπόθεση εργαζομένων ιδιωτικής επιχείρησης με την εργοδοσία τους, ή διένεξη αγρότη με έμπορα των προϊόντων του. Ούτε φυσικά αν τήρησαν την εσωτερική ιεραρχία και δεοντολογία, ούτε φυσικά αν την τήρησε ο Δήμαρχος Ερμιόνης. Ως προς αυτό, ας ενεργήσει η ιεραρχία.
Αποψύχθηκα πατόκορφα, σύμφωνα με το λεξικό αρχαίας γλώσσης. Και δεν πιστεύω ότι είμαι ο μόνος.
Έμένα το μέλημά μου είναι πότε το δημόσιο (και η τοπική αυτοδιοίκηση) θα μειώσει τους δημοσίους υπαλλήλους σε αναλογία τέτοια που ισχύει σε κάθε ευνομούμενη δυτική χώρα, δηλαδή τουλάχιστον στο ½ του σημερινού αριθμού και πότε θα τους κάνει εξίσου παραγωγικούς με τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, και λειτουργούς αφοσιωμένους στο έργο τους, αφού πρώτα περάσει από πόθεν έσχες αυτούς που υπηρέτησαν σε κρίσιμες θέσεις. Και αυτό για έναν απόλυτα ιδιοτελή λόγο. Για να μου κρατάνε πολύ λιγότερους φόρους από αυτούς που μου κρατάνε για να ταΐζεται όλη αυτή η στρατιά και να μπορώ να διαθέτω αυτό που θα μου περισσέψει σε πραγματικά παραγωγικές επενδύσεις ή σε δημιουργική κατανάλωση. Και δεν πιστεύω να είμαι ο μόνος που σκέπτεται έτσι και έχω κάθε δικαίωμα να σκέπτομαι έτσι. Τα σοσιαλιστικά οράματα αρχίζουν μετά την παγίωση αυτής της νέας κατάστασης, γιατί μέχρι σήμερα οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στη πτώχευση και δεν εννοώ μόνον ή κύριως την οικονομική.

Επειδή όμως τόσο ο Δήμαρχος όσο και οι τρεις δημόσιοι υπάλληλοι χρησιμοποίησαν γραπτά μου και το όνομά μου για να υποστηρίξουν τις απολύτως αδιάφορες σε έμενα επιδιώξεις τους πρέπει να σου πω ότι ουδείς τούς το απαγόρευσε ή τους έλεγξε για αυτό. Εφόσον τα άρθρα μου είναι δημοσιευμένα ελεύθερα από εμένα και όχι στα πλαίσια οποιουδήποτε ...... διαλόγου με όλους τους ως άνω και μάλιστα με ...πάνελ, και εφ’ όσον αποδέχομαι ότι μέσω των μπλογκ σωστά γράφτηκαν και δεν παραποιήθηκαν τα κείμενά μου, έχουν κάθε δικαίωμα να τα επικαλεστούν, ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ, δηλαδή χωρίς επιλογή και χωρίς λογοκρισία, πόσο μάλλον παραποίηση ή αποσιώπηση νοημάτων. Μεγάλα παιδιά είναι τα ξέρουν αυτά, πόσο μάλλον που στην προϊσταμένη τους αρχή διατείνονται ότι προσκομίζουν έγγραφα ως τεκμήρια και όχι δικές τους ....συνθέσεις.
Αν ο Δήμαρχος Ερμιόνης χρησιμοποίησε ατόφιο και πλήρες κείμενό μου και μάλιστα σφραγισμένο από μία αρχή που να αποδεικνύει την γνησιότητα του κειμένου, δηλαδή ότι είναι αυτό ακριβώς που δημοσιεύτηκε από μένα στο τάδε μπλογκ, ορθώς έπραξε. Αν χρησιμοποίησε μόνον αποσπάσματα ή συρραφές είναι αυτονόητο ότι κακώς έπραξε, γιατί αντί για τεκμήριο παρουσίασε κατ’ επιλογή του παραποιημένο μέρος του κειμένου μου, αλλά και δια αυτού του τρόπου προσβάλλει την προϊσταμένη του αρχή την οποίαν παρουσιάζει ως ανίκανη να αντιληφθεί εκ του συνολικού και πρωτοτύπου κειμένου το ουσιώδες που ενδιαφέρει την υπόθεση και ο υφιστάμενός της τής το ....φτιάχνει έτοιμο.
Τα ίδια ως άνω ισχύουν ακριβώς και για τους τρεις δημόσιους υπαλλήλους.
Από όλα λοιπόν τα άρθρα μου που δημοκρατικώ δικαιώματι μπορούσαν να προσκομίσουν οι τρεις δημόσιοι υπάλληλοι, συνέπτυξαν την παρακάτω δική τους εκδοχή ....ως τεκμήριο:

«Ειδικότερα, όσον αφορά την αναστάτωση στην Τοπική κοινωνία για τις διοξίνες, Σας κάνουμε γνωστό ότι, τους τελευταίους μήνες έχει αναπτυχθεί ένας δημόσιος διάλογος σε σχέση με την διαχείριση των απορριμμάτων στην επαρχία Ερμιονίδος αλλά και στην Πελοπόννησο. Στον διάλογο αυτό συμμετείχε ανάμεσα σε πολλούς άλλους και κ. Γκάτσος, χημικός εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα, παιδιόθεν φίλος του κ. Δημάρχου όπως ο ίδιος δηλώνει.
Όλοι εξέφρασαν την άποψή τους μέσα από το διαδίκτυο για την καύση των απορριμμάτων στην χωματερή της Ερμιόνης στην θέση Κρόθι τον Δεκέμβριο του 2009 και τους πιθανούς κινδύνους από αυτή την καύση (Σχετ. 2)
Ο κ. Δήμαρχος λαμβάνοντας την θέση του κ. Γκάτσου, πως η καιόμενη χωματερή δεν παράγει διοξίνη, σαν επιστημονική τεκμηρίωση, προσέφυγε στο Υπουργείο Παιδείας κατηγορώντας μας πως προκαλούμε ανησυχία στους δημότες διασπείροντας με ταπεινά κίνητρα φήμες περί διοξίνης, από την καιόμενη χωματερή. Το κάνει στηριζόμενος στην θέση περί διασποράς λανθασμένων απόψεων, θέση που αποδεικνύεται μόνον από την άποψη ενός πολίτη, που έχει την ιδιότητα του χημικού, ο οποίος έχει και άλλες φορές δώσει με χαρά εμπεριστατωμένη γνώμη και κατεύθυνση για θέματα περιβάλλοντος, βιολογικών σταθμών, ρύπανσης σε πολλούς ανθρώπους ανεξαιρέτως πολιτικών, ιδεολογικών ή άλλων θέσεων.».

Αγαπητέ μου πολυώνυμε μπλόγκερ, πάλι τάχατες δεν κατάλαβες τίποτα, όπως δεν κατάλαβες τίποτα και για την Νατούρα 2000 του Μεγαλοβουνίου και για τα βένια, όπως δεν κατάλαβες ότι πολύ μεγαλύτερη μόλυνση δημιουργεί η καύση της χωματερής Κρανιδίου εν σχέσει με της Ερμιόνης, ο ακόμη ανύπαρκτος βιολογικός Κρανιδίου (μια γούβα στο χώμα) και κυρίως οι μη στεγανοί βόθροι των εξοχικών και μάλιστα των παρανόμων ων ουκ εστί αριθμός, αν και κάτοικος Κρανιδίου, ή ότι η θάλασσα της Ερμιόνης είναι πλέον πεντακάθαρη, επιτυχία όλη του Ερμιονίτικου λαού; Σε μάρανε η ψήφος των Πακιστανών, ή κάποιοι την χρειάζονται;

Και εκ νέου σου υπενθυμίζω να σβήσεις τα βιβλία μου και τα άρθρα μου από το μπλογκ σου που ανερυθρίαστα κάνεις την κορόιδα. Αυτά και αν δεν διασπείρουν λανθασμένες απόψεις από άτομο που έχει την ιδιότητα (;;;) (μάλλον ...εκ γενετής) του χημικού.

Β. Γκάτσος

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Natura 2000


Σε πρόσφατο σχόλιό του ο γείτονας μας ενημέρωνε ότι το όρος Δίδυμο (Μεγαλοβούνι) είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα Natura 2000
Και, ως τεκμήρια, παραθέτει τρεις διευθύνσεις στο διαδίκτυο, και οι τρεις του Υπουργείου ΠΕΚΑ, πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. 
Η ενημέρωση αυτή είναι απόλυτα ανακριβής.
Για το όρος Δίδυμο έγινε προσπάθεια να ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα.
Και τα όσα αναφέρονται σε αυτές τις διευθύνσεις έχουν να κάνουν με την προσπάθεια ένταξης, και μόνον.
Πέρασε την πρώτη φάση, δεν πέρασε όμως την δεύτερη και τελική.
Υποθέτω ότι ο γείτονας βρήκε κάποιες διευθύνσεις που αναφέρονταν στην πρώτη φάση και, μη γνωρίζοντας το θέμα και, μη αντιλαμβανόμενος τι γράφουν, τα θεώρησε ως την τελική ένταξη.
Το Δίκτυο Natura μπορεί να το βρει κανένας στην διεύθυνση
όπου αναφέρονται όλες οι Προστατευόμενες Περιοχές, από τον επίσημο φορέα της χώρας μας, το ΥΠΕΚΑ, πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ.
Μαζί με άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.
Αλλωστε το γράφει επάνω η σελίδα. 
Η άλλη, αυτή στην οποία παραπέμπει ο γείτονας γράφει άλλα πράγματα.
Αυτά για τις συγκεκριμένες παλαβομάρες.

Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

ΟΙ ΔΙΟΞΙΝΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ


(από τον Βασίλη Γκάτσο)


Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφαλείας Τροφίμων έχει δώσει αποτελέσματα δεκαετούς μελέτης από την ανάλυση δειγμάτων από 21 χώρες της μαζί και από την Ελλάδα.
Έχει δώσει δε μέσες τιμές διοξινών και PCBs.

Να μερικά στοιχεία με απλό τρόπο για να καταλαβαινόμαστε:

Ένας άνθρωπος 60 κιλών  έχει ανεκτό όριο πρόσληψης διοξινών και PCBs, 840 μονάδες.

Μία μερίδα 250 γραμμαρίων άγριου σολομού που μας έρχεται από τις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες έχει 1997 μονάδες (!!!) διοξινών και PCBs
Μία μερίδα 250 γραμμαρίων ελληνικό ψάρι πελαγίσιο έχει μόνον 112 μονάδες διοξινών και PCBs

Δηλαδή πρέπει να φας 4.5 κιλά ελληνικά ψάρια θαλάσσης για να βάλεις ίδιες μονάδες διοξίνης στον οργανισμό σου με μια μερίδα άγριο σολομό.

Είδατε κανέναν από τους διοξινομάχους της Ερμιόνης να γυρίζουν τις ταβέρνες και να μας λένε μη τρώτε ωμό σολομό (θέλουμε και σούσι τρομάρα μας), μη το δίνετε στα παιδιά σας, αλλά τρώτε ψάρια της ελληνικής θάλασσας; Όχι γιατί δε πουλάει το θέμα, δεν γίνεται δηλαδή θέαμα με πρωταγωνιστές την αφεντομουτσουνάρα τους, αλλά θα φάνε και κάνα πρόγκο. Άλλωστε έχουν πλήρη επιστημονική άγνοια για το θέμα.


Όσο έχει ο άγριος σολομός έχει και η ρέγκα και η σαρδελορέγκα, ενώ η άγρια πέστροφα 885 μονάδες. Όλα αυτά προϊόντα Βορείου Ευρώπης. Και προσοχή, είναι ο μέσος όρος, δηλαδή μπορεί να υπάρξουν τοπικώς πολύ μεγαλύτερες τιμές.

Αντίθετα ο σολομός ιχθυοτροφείου  έχει 387 μονάδες και τη πέστροφα 300, κατά μέσο όρο στην Ευρώπη. Στη χώρα μας το ψάρι ιχθυοτροφείου έχει 415 και αυτό οφείλεται όχι στη φύση μας ή στη θάλασσά μας, αλλά στις ξένες, εισαγόμενες τροφές που τρώει. Γιατί ελληνικές δεν υπάρχουνε.
Είδατε καμιά κίνηση να τρώμε, τουλάχιστον τα μικρά παιδιά, μόνο πελαγίσια ψάρια και κρέατα και γάλα και βούτυρο εγγυημένα ελεύθερης βοσκής Διδύμου και Αδερών, που ακόμα αφθονούν στην Ερμιονίδα; Όχι βέβαια. Η μόνη κίνηση είναι «φάτε τον Λεμπέση!».

Αλλά η μελέτη έδειξε και άλλα πράγματα:
Μονάδες διοξινών και PCBs ανά γραμμάριο αίματος:
Φιλανδοί: 50
Ισπανοί: 31
Αμερικανοί: 25
Νορβηγοί: 21
Νεοζηλανδοί: 19
Γερμανοί: 18
Αυστραλοί: :14
ΕΛΛΗΝΕΣ: 10

Και για μας είναι ο μέσος όρος, που σημαίνει ότι ένας που ζει σε βιομηχανική περιοχή έχει περισσότερο, ένας που ζει σε παρθένα φύση πολύ λιγότερο από το 10. Ένας που τρώει μετά βουλιμίας σολομούς και ρέγκες και τρέφεται με ξένα τρόφιμα θα είναι τίγκα στις διοξίνες πολύ πιο πάνω από τον Φιλανδό και ας ζει στη κορυφή του Ολύμπου.
Και στο καθαρότερο μέρος της Ελλάδας να ζεις, άμα τρως κάθε μέρα άγριο σολομό, θα ντιγκάρεις από τις διοξίνες. Άμα δουλεύεις στη χειρότερη χωματερή, αλλά τρως πελαγίσια ελληνικά ψάρια, και χόρτα του πραγματικού ελληνικού βουνού θα είσαι περδίκι. Γιατί έχουμε τονίσει ότι η κύρια οδός εισόδου στον οργανισμό είναι η διατροφή και όχι η αναπνοή ή το δέρμα.
Ακόμη λοιπόν έχουμε το ποιο καθαρό αίμα στην Ευρώπη, αλλά κατά μέσο όρο.
Οι επιστήμονες μας διευκρινίζουν ότι θα είχαμε πολύ πιο λίγες διοξίνες στο αίμα αν δεν τρώγαμε ξένα προϊόντα και μάλιστα αυτά που είναι σταμπαρισμένα ως σοβαρότατη πηγή διοξινών.

Αλλά και στο μητρικό γάλα πάμε καλά με 13 μονάδες ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες είναι στο 20 με 30.
Αλλά και στο κρέας προβάτου, μόσχου, αγελαδινό γάλα, τυριά, βούτυρο ελληνικό πάμε από λίγο καλλίτερα έως πολύ καλύτερα.

Ο κύριος Κοτζαμάνης ήταν ο βοσκός που είχε τη στάνη του 500 μέτρα απόσταση από την χωματερή της Ταγαράδας στη Θεσσαλονίκη όπου ξέσπασε η μεγαλύτερη φωτιά που γνώρισε ποτέ χωματερή και δεν ήταν η πρώτη φορά. Το κοπάδι του έβοσκε γύρω από την χωματερή επί ένα χρόνο και χωρίς καμιά προφύλαξη και κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς συνέχεια. Από την τροφή συσσωρεύτηκε στον οργανισμό 8 φορές περισσότερη διοξίνη από το επιτρεπτό στα πρόβατα και θανατώθηκαν όλα. Ο κύριος Κοτζαμάνης που έτρωγε και έπινε νερό στο χώρο αυτό, που κινιόταν ένα χρόνο όλη μέρα, όμως το φαΐ του και το νερό του ήταν πόλεως, σαν αυτό που τρώμε και μεις, έδωσε αίμα στον Δημόκριτο, μαζί και ο αδελφός του, και ουδέν το ανησυχητικό διαπιστώθηκε.

Αυτά είναι τα πραγματικά στοιχεία του προβλήματος των διοξινών στην Ευρώπη και στη χώρα μας, και όχι η περιβαλλοντική τρομοκρατία περί νεφών διοξινών στην Ερμιονίδα και οι αρλούμπες του καθένα που στόχο έχουν την παραπολιτική. Μπορεί ένα άτομο που καθημερινά δουλεύει στη χωματερή Ερμιόνης ή Κρανιδίου να έχει πολύ πιο λίγες διοξίνες στο αίμα του, αν τρώει γνήσια ελληνικά προϊόντα και ψάρια θαλάσσης, από έναν μάγειρα ο οποίος ζει σε ειδυλλιακό χώρο της Ερμιονίδας, αλλά μπορεί να του αρέσει ο άγριος σολομός και εκεί που τον σερβίρει να τσιμπολογάει καμιά 250 γραμμάρια τη ημέρα. Έ, αυτός θα τιγκάρει και δε θα του φταίει ούτε η Ερμιονίδα, ούτε η Ελλάδα, αλλά η μη πληροφόρηση και η βουλιμία του.

Άρα η παρότρυνση  από το μπλογκ «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ» να ζητάμε και να καταναλώνουμε μόνον ελληνικά προϊόντα είναι σωστότατη όχι μόνον από άποψη οικονομίας, λόγω συγκυρίων, αλλά και αγνότητας τροφίμων.
ΖΗΤΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ ΓΝΗΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ. Και φυσικά στην Ερμιονίδα τα τοπικά μας γνήσια προϊόντα, όπου και να καθίσουμε.

Η αλήθεια όμως είναι ότι έχουμε πλήρη πληροφόρηση για όλα τα προϊόντα και για όλες τις χώρες της Ευρώπης. Για τις χώρες της πάλε ποτέ Σοβιετικής Ένωσης όπου η μόλυνση διοξινών ήταν πολλαπλάσια των Ευρωπαϊκών χωρών, και μεταφερόταν χρόνια με τα ποτάμια στις βόρειες θάλασσες αλλά και στη Μαύρη θάλασσα, ποιος θα μας πληροφορήσει από τους μπλόγκερ; Πόσο διοξίνη έχει το ρώσικο χαβιάρι, οι μουρούνες, οι κονσέρβες ψαριών, τα αλίπαστα, και ο άγριος ρώσικος σολομός κ.λ.π.;

Οι αυτόκλητοι υπερασπιστές της υγείας μας με τα νέφη διοξινών, την δημοσίευση καθημερινά του καπνού των χωματερών μας με τη Λεμπέσια κεφαλή μέσα, αλλά ποτέ την Σφύρια ή την Καμίζια (για ευνόητους λόγους) ή τη δικιά τους (αφού μέρος των σκουπιδιών είναι δικό τους), καλά θα κάνουν, αν θέλουν κάτι να πουν να το τεκμηριώνουν με αναλύσεις κ.λ.π. Γιατί όχι μόνον κινδυνολογούν ασυστόλως, αλλά όταν πέφτουν στα χέρια τους σοβαρά στοιχεία που δείχνουν μια πολύ καλύτερη κατάσταση για τη χώρα μας και για την Ερμιονίδα την κρατάνε στη μπάντα, ως ασύμφορη, και μας βομβαρδίζουνε με καταστροφολογία της επιλογής τους.
Γνωρίζουν άλλωστε ένα απλό τρόπο να σταματήσουν τις διοξίνες. Να δώσουν το καλό παράδειγμα και να σταματήσουν να χρησιμοποιούνε προϊόντα του πολιτισμού μας, αυτοκίνητα, καύσιμα, μέταλλα, ποδήλατα (αφού και αυτά για να παραχθούν εκπέμπουν διοξίνες, κ.λ.π.), τούβλα, τσιμέντα, ρεύμα, κομπιούτερ κ.λ.π., κ.λ.π.

Άλλο θέμα λοιπόν η ασύστολη κινδυνολογία για τις διοξίνες και άλλο θέμα το σταμάτημα και η εξυγίανση των ΧΑΔΑ ως εστιών παντοειδούς μόλυνσης.

Τελευταία ο μάγειρας μπλογκερ του μπλογκ «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ»,  με τα πολλά ονόματα, που ακόμη δεν έχει κατεβάσει από το μπλογκ του τα βιβλία μου και τα άρθρα μου, με διόρισε: «ο σημερινός επιστημονικός – πολιτικός σύμβουλος του Δημάρχου Ερμιόνης χημικός κ. Γκάτσος», προφανώς όπως του υπαγορεύτηκε από συνοδοιπόρους του να ...διορίσει. Τον πληροφορώ, ότι ο Λεμπέσης είναι παιδιόθεν φίλος μου, όχι πολιτικός φίλος μου, και όποτε μου ζητήθηκε γνώμη για θέματα περιβάλλοντος, βιολογικών σταθμών, ρύπανσης, τεχνολογικά και τεχνικά θέματα, που είναι μέρος του επαγγέλματός μου με χαρά έδωσα εμπεριστατωμένη γνώμη και κατεύθυνση, όπως και σε ανθρώπους της αντιπολίτευσης, και σε ιδιώτες, αλλά και σε οποιονδήποτε, ανεξαιρέτως πολιτικών, ιδεολογικών ή άλλων θέσεων. Αν η ανησυχία τους ήταν αν πρέπει να ρίχνουν πιπέρι στα χόρτα ή αν στη βρούβα πάει το λεμόνι, φυσικά θα ρωτούσαν τον μάγειρα μπλόγκερ, γιατί αυτά είναι μέρος του επαγγέλματός του.

Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Πρέπει τελικά ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ να πληρώνει τους εκλεγμένους στους μικρούς επαρχιακούς Δήμους;

(από τον Β. Γκάτσο)


Αρχές του αιώνα το Κρανίδι και η Ερμιόνη με πολύ περισσότερο κόσμο έβγαζαν Δημάρχους οι οποίοι αφιέρωναν αρκετό χρόνο για τις κοινές υποθέσεις, οι οποίες δεν ήσαν και λίγες (ζωοκλοπές, κλοπές αγροτικής παραγωγής, δρόμοι, υπόνομοι, λιμενικά έργα, δημόσια πηγάδια, εθελοντική εργασία, τελωνεία, φόροι, δεκάτη, παράνομη αλιεία κ.λ.π.). Οι Δήμαρχοι ήσαν χωρίς μισθό και μάλιστα υπερήφανοι για το έργο τους. Το ίδιο και οι Κοινοτάρχες αργότερα. Και ας μη νομίζουμε ότι τα εκλογικά ....ήθη και έθιμα ήταν πιο πολιτισμένα από σήμερα. Οι μαγκουριές, οι επιθέσεις, οι βουλευτικές επεμβάσεις αδιάκοπες. Αλλά και τα ρουσφέτια που ενέπλεκαν Δημάρχους και κομματάρχες στην ημερησία διάταξη.


Πέραν από αυτό υπάρχει και η παράδοση και το ιστορικό παράδειγμα Ρέπουλη: Πρόσφερε στην Πατρίδα ανεκτίμητες υπηρεσίες. Ήταν ο «αντ’ αυτού», όπως λέγανε οι παλιοί. Ο Βενιζέλος βρισκότανε συνέχεια έξω για τις υποθέσεις της χώρας μας και ουσιαστικός κυβερνήτης έμενε πίσω ο Ρέπουλης. Με δική του επιλογή «πέθανε στην ψάθα» και αυτό δεν το λέμε τώρα που βγήκε σχετικό βιβλίο του ή γίνανε κάποιες σχετικές αναρτήσεις. Όλη η παλιά Ερμιονίδα, όταν έλεγε Ρέπουλης, αμέσως πρόσθετε με καμάρι: «που πέθανε στην ψάθα». Ακόμη και οι αντίπαλοί του.



Γιατί στον Καλλικράτη πρέπει ο Δήμαρχος να αφήνει τη δουλειά του και να παίρνει μισθό Δημάρχου, όπως και οι Αντιδήμαρχοι; Αυτό ίσως να πρέπει να γίνει σε μεγάλους Δήμους. Στην Ερμιονίδα με τους 12000 (που αμφιβάλλω αν είναι τόσοι) μόνιμους κατοίκους (300 μέτριες πολυκατοικίες στην Αθήνα έχουν τόσο πληθυσμό, δηλαδή ένα οικοδομικό τετράγωνο 400 Χ 400 μέτρα) τόσο βαριά πέφτει η δουλειά, ώστε να αφήνει το επάγγελμά του ο Δήμαρχος;

Δηλαδή ο Επιχειρηματίας, ο Πολιτικός Μηχανικός, ο Δικηγόρος, ο Μεσίτης, ο Εστιάτορας, ο Ψαράς, ο Ιδιωτικός Υπάλληλος κ.λ.π. που έγινε Δήμαρχος θα αφήσει τη δουλειά του για 4-5 χρόνια; Αστείο πράγμα και δεν πρόκειται να γίνει στην πράξη, ή θα αποτρέψει ικανούς ανθρώπους από το να βάζουν υποψηφιότητα. Μόνο η τάξη των Δημοσίων Υπαλλήλων θα βάζει υποψηφιότητα, γιατί θα έχει βέβαιη την επιστροφή της στη θέση της. Και φυσικά οι άεργοι.

Να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι στον Καλλικράτη θα υπάρχει ολόκληρο επιτελείο εργαζομένων (εκεί θα χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα) με ένας «διοικητή - πλοίαρχο» δημόσιο υπάλληλο ο οποίος θα κάνει τον μάνατζερ για όλες τις λειτουργίες του Δήμου και μάλιστα με κριτήρια ιδιωτικής επιχείρησης, ως προς την οργάνωση φυσικά. Άρα Δήμαρχος, Αντιδήμαρχοι και Σύμβουλοι θα είναι επιτελικοί, κάτι σαν τον κυβερνήτη του πλοίου. Εφόσον η φιλοδοξία τους είναι να προσφέρουν στα κοινά, να το κάνουν χωρίς κανένα μισθό παρά μόνο με έξοδα παράστασης και αυτά προκαθορισμένα και με δικαιολογητικά. Δηλαδή πάει κάπου ο Δήμαρχος για υπηρεσιακούς λόγους; Να φέρει αποδείξεις των εξόδων του στο Ταμείο, αν δεν έχει την υπερηφάνεια να τα βάλει από τη τσέπη του.



Κατά την γνώμη μου πρέπει όλοι όσοι είναι υποψήφιοι να υπογράφουν ένα χαρτί επίσημο και δεσμευτικό (συμβολαιογραφική πράξη) ότι οποιαδήποτε έμμισθη θέση καταλάβουν μετά τις εκλογές, δωρίζουν τον μισθό τους στον Δήμο για να κάνει συγκεκριμένο έργο, το οποίο και θα ορίζουν. Θα παίρνουν μόνον τα έξοδα παραστάσεως, όπου αυτά προβλέπονται και τυχόντα άλλα έξοδα βάσει αποδείξεων.

Έτσι πιστεύω ότι η φιλοδοξία να προσφέρουν έργο, ταυτίζεται με την αφιλοκέρδειά τους και την υψηλή ευθύνη που αισθάνονται για το καλό του τόπου μας.

Όποιος θέλει βέβαια να παίρνει το μισθό του θα πρέπει να το προδηλώσει, δηλαδή μόλις δηλώνει και την υποψηφιότητά του. Δηλαδή να πει ότι θεωρεί τον εαυτό του πολύ ικανό για έμμισθη θέση Δημάρχου, Αντιδημάρχου, Συμβούλου και δεν θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στα κοινά αφιλοκερδώς, αλλά αναλόγως με το μισθό που θα πάρει. Δεν θα είχα καμιά αντίρρηση να ψηφίσω τον δεύτερο αλλά και καμία να επιλέξω τον πρώτο, αν κρίνω ότι είναι άξιοι και ικανοί.

Πάντως μια μικρή κοινωνία που θέλει να πάει μπροστά, αναδεικνύει πάντα μια πρωτοπόρο ενθουσιώδη ομάδα που θέλει να ηγηθεί αφιλοκερδώς, να μην πω ομάδα που θα βάλει και από την τσέπη της για το κοινό καλό.



Έρρωσθε,



Βασίλειος Γκάτσος

Ο Μπλόγκερ ιδιοκτήτης του «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ»

 .
Ο Μπλόγκερ ιδιοκτήτης του «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ», μου ήταν και είναι τελείως άγνωστο πρόσωπο. Επέλεξα το μπλογκ του για να του στείλω τα πρώτα μου άρθρα, αλλά στο email του έβγαινε MAKIS PAPADOPOULOS. Και φυσικά έτσι κατάλαβα ότι είναι το επίθετό του. Πολύ αργότερα διαβάζοντας στα διάφορα μπλογκ κατάλαβα ότι έχει άλλο επίθετο, χωρίς βέβαια να ξέρω ότι τελικά αυτό είναι αληθινό! Ρώτησα φίλους από τους Φούρνους και μου είπανε ότι είναι ο πρώην ιδιοκτήτης του κέντρου ΤΑΤΟΥ στο Κρανίδι (δεν ήξερα το κέντρο αυτό ούτε είμαι και βέβαιος ότι ήταν δικό του). Δεν καταλαβαίνω την πολλαπλότητα όλων αυτών των ονομάτων. Φαντασιώνεται ότι ζει σε καθεστώς παρανομίας και αρνείται να παραδεχτεί ότι ζει σε πλήρη δημοκρατία, για να μη πω σε καθεστώς ασυδοσίας; Και έχει και το θράσος να κάνει παρατηρήσεις σε άλλα μπλογκ;

Β. Γκάτσος

Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Γεράσιμος Κατσαϊτης: Ολα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω.

Πάρτε κόσμε!
Αυτός ήταν ο τίτλος που επέλεξε ο ‘έξυπνος’  Γερ. Κατσαϊτης προκειμένου να δηλώσει μειωμένη σοβαρότητα των blogs που ανάρτησαν το σχόλιο του Βασίλη Γκάτσου.
Υπονοώντας ότι δημοσιεύουν ότι νάναι. Πάρε κόσμε!
Κατάσταση που δεν έχει καμία σχέση με την σοβαρότητα του δικού του blog, της υψηλής πολιτικής, όπως λέμε υψηλής μ…. .
Η απάντησή μου σε αυτό το ‘καρφί’ είναι ‘πάρτε κόσμε, όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω’’.
Γνωστή ‘διαφήμηση’  των γύφτων (με όλο τον σεβασμό) όταν πουλάνε (μάλλον πουλάγανε) καρπούζια.
Γιατί;
Παρακάτω τα ιστολόγια που ‘συντηρεί’ ο Γερ. Κατσαϊτης.









Τώρα πιθανόν κάτι να μου έχει ξεφύγει. Αλλοτε υπογράφει ως sikam, άλλοτε ως Kokkinos, άλλοτε ως alphamakis, μπερδεύτηκα. Ως Κατσαϊτης ποτέ! Προφανώς θα έχει τους λόγους του.

Με μια επίσκεψη σε όλα αυτά ο επισκέπτης θα καταλάβει περι τίνος πρόκειται.

Γεράσιμε Κατσαϊτη:  Την φράση ‘… το πήρα ψηλά και χέστηκα’, την έχεις ακούσει; Ξέρεις γιατί βγήκε;

Δ. ΚαΜίζη: Κατάλαβες τώρα γιατί ψάχνω για αντιδημαρχίες; Αν και κατάληξα, οριστικά,  στις Βρυξέλλες. Να το ξεκουράσουμε το παιδί! Δέκα μήνες στην ανεργία, κλίκ από το πρωϊ ως το βράδυ, θα το χάσουμε στο τέλος!

Κυρία Λόλα Βογανάτση

.
Δεν νομίζω ότι ασχολήθηκα ποτέ με οποιοδήποτε γραφτό σας, ή ενέργεια σας. Το αντίθετο συνέβη. Εσείς απαντούσατε σχολιάζοντας κείμενά μου που καμιά σχέση δεν είχαν με εσάς και νομίζω σας είχα δώσει και άκρως πολιτισμένες και επιστημονικές διευκρινήσεις. Φροντίζατε δε να προβάλετε στις απαντήσεις σας και φωτογραφία σας στο Σύνταγμα ατενίζοντας μάλιστα τη Βουλή και το εξέλαβα ότι έχετε στόχο της είσοδο σε αυτήν, οπότε και οι απαντήσεις σας θεωρήθηκαν από εμένα ως ένας τρόπος δημοσιοποίησης της υπάρξεώς σας. Τα δε μπλογκ που κατηγορείτε, ευγενικότατα, χωρίς μιλιά που λέμε, φιλοξένησαν τα γραφτά σας.

Το τελευταίο κείμενό μου αφορά συγκεκριμένο μπλογκ και τον ιδιοκτήτη του και εσείς χωρίς να αναφέρεσθε πουθενά στο κείμενό μου, γράψατε τα όσα γράψατε. Όχι βέβαια ότι δεν έχετε αυτό το δικαίωμα, ακόμη και να λέτε ότι ορισμένοι συμπατριώτες μας πρέπει να κυκλοφορούν με κουκούλα, ως δοσίλογοι άραγε, ως αναρχικοί;

Δεν θα επιστρέψω στα κείμενα σας τα οποία συνήθως είχαν και σχολιασμό ασχέτου τρίτου που καν δεν σας ενοχλούσε. Πλην ορισμένων σημείων.

Το μόνο που ομολογώ δεν κατάλαβα είναι ότι το επίμαχο κομμάτι γης βρίσκεται όχι σε αγορασμένο προς ανέγερση οικόπεδό σας αλλά στο παλιό σας σπίτι. Αυτό όμως δεν αλλάζει τον χαρακτήρα ιδιωτικής αστικής υποθέσεως.

Όμως θέλω να σας υπενθυμίσω τα παρακάτω:


1. Την παράδοση την τηρήσαμε στα Μαντράκια λίγα σπίτια με πολύ μεγάλο κόστος. Δεν μίλησα για καμιά παρανομία. Νομίμως γκρεμίσατε το παλιό και κτίσατε νέο οίκημα, ποιος σας μίλησε περί νομιμότητας; Απλά εν σχέσει με μένα και τους ολίγους των Μαντρακίων δεν τηρήσατε την παράδοση, οπότε αν μιλάτε για παράδοση στα Μαντράκια να μιλάτε θετικά για αυτούς που την τήρησαν. Ας επιτέλους μιλάνε για την παράδοση αυτοί που την τήρησαν έμπρακτα, και αυτοί που φωτογραφίζουν ωραία σπίτια και μπαλκόνια να πάνε πρώτα να φωτογραφήσουν τα σπιρτόκουτα που έκτισαν κατεδαφίζοντας τα παραδοσιακά σπίτια των γονέων τους. Και αυτοί που κτίσανε ολόκληρο αυθαίρετο στους κάμπους μας να μιλάνε πρώτα για αυτό και μετά για τις αυθαιρεσίες του Κυριακού.



2. Όσο για τον τεράστιο ευκάλυπτο, ήταν σε δημόσιο χώρο, δεν σας ανήκε, ήταν από πριν την Κατοχή η εφημερίδα του χωριού, ο πίνακας ανακοινώσεων και συμβάντων, όλοι οι άνθρωποι τις πιάτσας από κι ενημερώνονταν. Σήμερα θα ήταν διατηρητέο δέντρο της φύσεως. Απλά, εμπόδιζε την θέα και τον κόψατε. Ας βρεθεί ένας συμπατριώτης να μου πει ότι ήταν αναγκαία η κοπή του.

3. Φροντιστήρια ή δεύτερη δουλειά δεν έκανα ποτέ. Μαθήματα έκαναν μόνον ως φοιτητής όπως και άλλοι φίλοι, το καλοκαίρι και τα παίζαμε πρέφα και μετά ταβέρνα κατά παράδοση τότε στου μπαρμπα Τάσου Γανώση. Καθόλου καλός δάσκαλος δεν ήμουνα, γιατί δάσκαλος γίνεσαι μετά από 15-20 χρόνια. Καλός φοιτητής ναι.

4. Δεν σιτίστηκα ποτέ από τον δημόσιο κορβανά, φόρους πλήρωσα και πληρώνω μέχρι δεκάρας. Όντας στο ιδιωτικό χώρο και μάλιστα στη βαριά βιομηχανία, με κανένα τρόπο δεν συμμετείχα στη σημερινή κρίση και δεν έχω καμία τύψη. Αντίθετα τη κρίση τη θεωρώ ευεργετική που με ένα περιορισμό του δημοσίου στο μισό και με ένα καθολικό πόθεν έσχες και καθολική είσπραξη των οφειλών προς το δημόσιο, τουλάχιστον θα μπει σε τάξη ο τόπος και θα δικαιωθεί ο κάθε τίμιος πραγματικά εργαζόμενος Έλληνας. Και αυτό δεν αφήνει απέξω την Ερμιονίδα, αλλά μαζί με τη Μύκονο τη βάζει πρώτη. Ας το ακούσω επιτέλους αυτό το αίτημα και από έναν άλλο συμπατριώτη επώνυμα.

5. Για την επερχόμενη κρίση και όχι λαίλαπα υπάρχουν γραπτά μου εδώ και 20 χρόνια στον τοπικό τύπο. Αλλά είπαμε για τον νόμο του Μέρφυ.

6. Είμαι ο πρώτος που ενυπογράφως έφερε μέσω του τοπικού τύπου που τότε κυκλοφορούσε σε πάνω από 1000 φύλλα στην επιφάνεια τις καταπατήσεις στους Βάλτους Ποτόκια και Φλάμπουρα, τις παρανομίες και αυθαιρεσίες των εξοχικών και το φράξιμο των ακτών, τη λήψη χώματος από τους αγρούς, τη προσπάθεια κατασκευής δρόμου στο Καταφύκι και το ξεσκέπασμα αυτών που με τις υπογραφές τους την κάλυψαν, την προσπάθεια τουριστικής εκμετάλλευσης του Μπιστιού, τη καταστροφή των πλατανιών στη χαράδρα των Αδερών, τα προβλήματα νερού, τα προβλήματα από τους βόθρους των εξοχικών και από τις γεωτρήσεις, την ασχήμια των οικισμών μας και των νέων σπιτιών, τα κουβούκλια του Λιμανιού και των Μαντρακίων, την απαράδεκτη κατάσταση της μόλυνσης της θάλασσας, και δεκάδες άλλα θέματα, όταν έπρεπε, όταν αυτά συνέβαιναν και χωρίς να έχω στόχο τη Βουλή, ούτε καμιά κομματική θέση ή τακτοποίηση, αν και οι προτάσεις και ευκαιρίες πάμπολλες.

7. Είχα για χρόνια την ικανοποίηση να μη μου μιλάει η μισή Ερμιόνη γιατί θεωρούσε τότε ότι βλάπτονται τα συμφέροντά της, άσχετα αν σήμερα κόπτονται για το περιβάλλον και βλέπουν ότι τους δίνει ευκαιρίες, αλλά διαπιστώνουν μετά λύπης ότι τα κτήματά τους τα αγόρασαν άλλοι (κοινώς τα κτήματα κάνανε φτερά) ενώ τα χρήματα γίνανε αυτοκίνητα, αιρκοντίσιον και επιφάνεια (φρου φρου κι αρώματα δηλαδή).

8. Μηνύσεις φάγαμε, λάστιχα αυτοκινήτων μας ξεφουσκώσανε, και τα παρόμοια, ανάξια να τα θυμόμαστε.

9. Φρόντισα να εκδοθεί το βιβλίο του αείμνηστου Φραγκούλη για την Εθνική Αντίσταση και να αναδημοσιευτεί στον τοπικό τύπο άλλο ένα μοναδικό βιβλίο για την Αντίσταση. Τα μοναδικά αξιόπιστα μέχρι σήμερα. Χωρίς βέβαια να πάψω να είμαι καυστικός για τον εμφύλιο και για ό,τι συνέβαινε στο ανατολικό μπλοκ, τότε που συνέβαινε.

10. Στο Λαογραφικό μας Μουσείο εθελοντικά και χωρίς να μου ζητηθεί, έφτιαξα όλο το ηλεκτρονικό αρχείο εκθεμάτων και το τύπωσα. Ασταμάτητος χρόνος 500 ωρών. Είναι από το λίγα λαογραφικά της χώρας με άριστο αρχείο. Στη Βιβλιοθήκη του δήμου μας, χωρίς να μου το ζητήσουνε, αλλά με πρότασή μου, έφτιαξα πρόσφατα το πρόγραμμα αρχειοθέτησης και κατέγραψα όλα τα βιβλία της. Ασταμάτητος χρόνος εργασίας 200 ωρών. Στο δε του Κρανιδίου συγκέντρωσα όλο το αρχείο μου του τοπικού τύπου και το δώρισα για να γνωρίζουν οι νεότερες γενιές.

11. Αφήνω στη μπάντα τα Βιβλία μου γιατί αυτά αφορούν εμένα.



Για αυτά γνωρίζεις πολύ καλά τι άκουσα από τους πνευματικούς τσούτσους και τσούτσες του τόπου μας.



Εσύ έρχεσαι να τους υπερβείς. Με μία νέα σου πνευματική ακροβασία, έναν νέο σου συλλογισμό, έρχεσαι να μας πεις ότι νοιώθεις αηδία γιατί «κάποιοι άλλοι (εγώ και ο Μπροδήμας) ασχολούνται με λεπτομέρειες σχετικά με τη διατροφή γιδιών τη στιγμή που «άνθρωποι» καινε ανθρώπους». Μας θεωρείς συνενόχους ή εκτελεστές; Εσύ έφαγες την ημέρα αυτή ή δεν έφαγες μέχρι σήμερα; Έκανες τις βόλτες σου ή όχι; Ο μπλόγκερ - μάγειρας αυτές τις μέρες διαφήμιζε στη σελίδα του ωραίο μπάνιο που έκανε και τη συμμετοχή του στη ωραία ποδηλασία, απολαμβάνοντας αμέριμνος τα καλά του τόπου μας. Άραγε για να είναι σε φόρμα να αντιμετωπίσει την λαίλαπα; Όχι κυρία Βογανάτση γιατί απλά είναι, όπως όλοι μας, έρμαιο της ανθρώπινης φύσης μας.

Βέβαια αυτή σου η εκδοχή για την αηδία που ένοιωσες είναι παντελώς νέα, κοινώς έτσι σούρθε στη γκλάβα, γιατί αν διαβάσεις το κείμενο σου για άλλα πράγματα ένοιωσες αηδία.

Κούφια λόγια και δεκάρικοι δικανικοί. Αντίδοτο φάρμακο; Μάθε να δημιουργείς και αν αυτό είναι και με σιωπή ακόμη καλύτερα.



Β. Γκάτσος

Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Να δεις που στο τέλος ….

.

Το θυμάσαι Βασίλη εκείνο το τραγουδάκι;
Να δεις που στο τέλος θα μας πούνε και μαλάκες!
Αρπατην τώρα!
Όχι που έγραφες ότι είναι θέμα νοημοσύνης.
Και δεν με άκουγες όταν έγραφα είναι αντίληψη ‘’.. στην αμάθεια ζώον, στην πονηρία διάολος’!
Πρόσεξες εικόνα; Εννοώ την δεύτερη, όχι την πρώτη! Την δεύτερη, την βελτιωμένη!
Συγκλονισμένη η κυρία παρακολουθεί τα γεγονότα. Την λαίλαπα που έρχεται. Και ως λαίλαπα εννοεί τις διαδηλώσεις, τους θανάτους, ….
Προφανώς στην τηλεόραση! Στον καθρέπτη, που θα την έβλεπε καλλίτερα, την Λαίλαπα, δεν πήγε!
Και ξαφνικά διαπιστώνει ότι δύο μαλάκες θέλουν να της μάθουν τι τρώνε τα γίδια!
Με μεγαλύτερο μαλάκα εμένα, τον πλέον ειδικό, όπως με αποκαλεί.
Και τότε ήρθε η αηδία! Ισως και να ξέρασε! Επαθε σόκ! Εμεινε με το στόμα ανοικτό, δεν ξέρω αν το έχει κλείσει ακόμη!
Τα άλλα, τις παλαβομάρες του Κατσαϊτη, δεν τις κατάλαβε! Ούτε αυτά που έγραφες εσύ, ούτε αυτά που έγραψα εγώ, ο πλέον ειδικός! Την στιγμή που έχει κάνει ολόκληρη μελέτη, μέχρι στο διαδίκτυο έψαχνε άγνωστες λέξεις!
Λες και δεν την είχε κατσαδιάσει ποτέ η μάννα της!
Να φύγουν 35 στάνες με κάπου 12.000 γιδοπρόβατα από τα βουνά του Διδύμου, επειδή ο Κατσαϊτης, ο ‘οικολόγος’ έβγαλε ‘πόρισμα’ κανένα πρόβλημα!
Δεν ξέρασε, καμία αηδία, κανένα σόκ, το στόμα κλειστό. Τα κατάπιε αμάσητα και τα χώνεψε!
Και με τακτοποιημένο το στομάχι, φρόντισε και το σπίτι! Κανόνισε τι θα φάει η οικογένεια αύριο, αρνάκι ή κατσικάκι, κοίταξε το ψυγείο αν υπάρχουν φέτα, γάλα για το πρωϊνό, γιαουρτάκι για την επιδερμίδα, φρούτα και λαχανικά για τις βιταμίνες.
Και μετά κάθισε στον υπολογιστή να κάνει αγώνα! Να υπερασπισθεί τον αγωνιστή Κατσαϊτη, που κάνει αντίσταση στην λαίλαπα που έρχεται και να καταγγείλει δύο λαπάδες/κότες που όχι μόνο δεν τον βοηθάνε αλλά τον καταγγέλλουν από πάνω!
Έλειπε βέβαια η δική μας αδιαφορία και αναλγησία για όσα συμβαίνουν. Εκεί θα κολλήσουμε; Την θεωρούμε δεδομένη και πάμε παρακάτω!
Και όλα αυτά την ώρα που ο ‘οικολόγος’ Κατσαϊτης έχει ανακαλέσει το ‘πόρισμα’!
Είδες σκηνικό Βασίλη; Είδες πως βγαίνουμε από πάνω με το τίποτα και το μηδέν;
Κατάλαβες ποια είναι η ΛΑΙΛΑΠΑ;

Από εδώ και κάτω Βασίλη συνεχίζεις εσύ, έχεις προτεραιότητα, εγώ πάω πάσο.
Για την ώρα.

Προοδευτική Δημοτική Παράταξη Ερμιονίδας

Γιούργια!!!!!!!!!!!
Γράφει ο Δ. ΚαΜίζης, προφανώς απαντώντας σε σχετική πρόταση του Γ. Κατσαϊτη:
  ‘’ ‘’ … Σχετικά με τα μικρά φράγματα που προτείνεις για το Καταφύκι έχεις απόλυτο δίκιο, πράγματι έπρεπε να τα είχαμε κατασκευάσει ήδη.’ ’.
Σχόλιο το οποίο όσο και αν έψαξα στο ιστολόγιο του Κατσαϊτη, δεν το βρήκα.
Μάλλον δεν έψαξα καλά.
Γιούργια παιδιά να κατεβάσουμε και την φούρκα!
Προσοχή όμως στον φουστανελά!
Ακόμη εκεί τριγυρίζει!
Αχ  τρομάρα σας  και λαχτάρα μας.
Συμπέρασμα: Δ. ΚαΜίζη, για Πρόεδρος ΔΕΥΑΚ, πάλι δεν κάνει! Μάλλον στις …. Βρυξέλλες θα καταλήξουμε.

ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΓΚΑΤΣΟ

Της Λόλας Βογανάτση

Αηδίασα και συνεχίζω να αηδιάζω όταν «άνθρωποι» καίνε ανθρώπους και κάποιοι άλλοι εκείνο ακριβώς το διάστημα ασχολούνται με λεπτομέρειες σχετικά με την διατροφή γιδιών αλλά και επιθέσεις σε συντοπίτες μας, χωρίς να θέλω να γίνω συνήγορός τους, που με κάθε τρόπο προσπαθούν να αντισταθούν στη λαίλαπα που έρχεται … Συγνώμη αλλά δεν έγραψα σωστά στη θέση τους τα γράμματα σ και τ στην λέξη κάτσα. Εξάλλου όπως λέτε και σεις ήταν αναμενόμενο αφού δεν έτυχε να βοσκίσω γίδια.
Συμφωνώ μαζί σας, ότι για να υποβαθμιστεί η νοημοσύνη κάποιου πρέπει πρώτα να υπάρχει. Το ίδιο θα μπορούσα να υποστηρίξω και εγώ για σας. Δεν συνηθίζω όμως να υβρίζω, αντιμετωπίζω τους ανθρώπους πολιτισμένα, φροντίζω να έχω πάντοτε επιχειρήματα ώστε να υποστηρίξω τα γραφόμενά μου και βέβαια αυτό δεν θα το έκανα ποτέ για σας που υπήρξατε δάσκαλός μου (εξωσχολικά) στο Γυμνάσιο και πολύ καλός μάλιστα, στη Γεωμετρία και στη Χημεία κατά τους μήνες των διακοπών σας.




Αναλάβατε να υπερασπιστείτε τα blogs. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο. Και να ήθελαν να μας δώσουν κάποια εξήγηση οι bloggers, που να τολμήσουν τώρα να το κάνουν! Μάλλον κάνατε λάθος και γράψατε αφεντία σας σίγουρα εννοούσατε αφεντιά σας. Αν είναι έτσι αυτό με τιμά ιδιαίτερα μιας και στην Κρήτη ίσως γνωρίζετε ότι η φράση «στην αφεντιά σου» χρησιμοποιείται αντί της φράσης «στην υγειά σου» όταν πίνουν και δείχνει ότι θεωρείς τον άλλο κύριο του εαυτού του, κάτι που δεν ισχύει για όλους. Ουδέποτε ξέχασα ότι ζω σε δημοκρατική χώρα. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό άλλωστε, να το ξεχάσω δηλαδή! Δεν θα υπήρχαν καταρχήν τα blogs για να γράφονται όλα όσα γράφονται. Αυτό και μόνο με κάνει και το θυμάμαι.
Από το σημείο αυτό και μετά φαίνεται ότι χάνετε τον έλεγχο του εαυτού σας αφού γίνεστε πολύ εριστικός. Οι αναγνώστες έχουν την απαιτούμενη νοημοσύνη. Καταλαβαίνουν τι διαβάζουν! Δεν φαντάζομαι να βρήκαν φράσεις στην επιστολή μου, που να τους χαρακτηρίζουν όπως εσείς θέλετε να τους χαρακτηρίσετε. Ότι είναι άξεστοι, εγκληματίες … και λοιμικοί. Θεωρώ δε ότι δεν είναι καθόλου σωστό να υπερασπίζεστε τους κουκουλοφόρους ή τέλος πάντων αυτούς που κανονικά θα έπρεπε να κυκλοφορούν με κουκούλα ...
Μάλλον τυχαία έγινα μόνιμη κάτοικος Ερμιόνης, δεν συνηθίζω να κάνω χάρες σε κανένα έτσι χωρίς λόγο και αιτία πόσο μάλλον σε σας που έχουμε ούτε κ’ εγώ δε θυμάμαι πόσα χρόνια να ειδωθούμε! Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη όλη η Ελλάδα είναι παράδεισος για τους Δημοσίους υπαλλήλους.
Δεν έκανα σπουδαίες επενδύσεις αφού τώρα πρέπει να απολογηθώ και γι΄ αυτό. Φτιάξαμε μαζί με τον ξάδελφό μου, Νίκο Βογανάτση και με χρήματα των γονιών μας και όσο αυτοί ήταν εν ζωή το πατρικό τους σπίτι και έγινε σύμφωνα με την επιθυμία τους. Δεν το πουλήσαμε, φροντίσαμε δε να έχει το νόμιμο ύψος, τετράριχτη κεραμοσκεπή και ακάλυπτο χώρο όπως ο νόμος προέβλεπε. Και είσαστε έτσι και σεις ευχαριστημένοι που ερχόσασταν από Αθήνα για το Σαββατοκύριακό σας και για τις διακοπές σας και θέλατε να ξεκουράζεται το ματάκι σας καθώς πίνατε το καφεδάκι σας, τότε στη Βόρεια παραλία, να αισθάνεστε πιο ανθρώπινα και βέβαια να πουλάτε και παράδοση για να χρησιμοποιήσω τη φράση σας. Δεν φτιάξαμε εμείς μέσα στην παραλία μπόγο με πάνω από 13 μέτρα ύψος και σοφίτες τύπου Ολλανδίας, που δεν είδα όμως ποτέ να σχολιάσετε.
Δεν καταλαβαίνω ποιο οικόπεδο λέτε ότι αγόρασα. Το σπίτι μου σ΄ αυτή τη θέση είναι πριν από το 1821, σε μισό στρέμμα οικόπεδο, τα όριά του ήταν ανέκαθεν αυτά, πράγμα που αποδεικνύεται από τους συμβολαιογραφικούς τίτλους. Ένας έλεγχος στο Υποθηκοφυλακείο θα σας πείσει για του λόγου το αληθές. Ανήκε στην οικογένεια της μητέρας μου, της οποίας η καταγωγή ήταν από τον Πειραιά και η οποία στην Ερμιόνη ήρθε σε ηλικία 6 ετών. Σεβόμενη πρώτα τον εαυτό μου σας αναφέρω ότι: Στο σπίτι αυτό διατηρώ τη στέρνα για το βρόχινο νερό, 200 τ.μ κήπο στο πίσω μέρος του οικοπέδου με 13 οπορωφόρα δένδρα και τον απολαμβάνουν όπως οι ίδιοι μου λένε και οι γείτονές μου που επέλεξαν να μετατρέψουν το πλυσταριό της ταράτσας σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα και οι άλλοι βέβαια που ψάχνουν για ακάλυπτο χώρο τώρα το δρόμο. Έχω 50 τ.μ αυλή με λουλούδια, γκαράζ για δύο αυτοκίνητα για να μην κλείνω τους δρόμους όπως ορισμένοι, που στο τέλος πάνε και μια φωτογραφία με το παρκαρισμένο αυτοκίνητό τους στο Δικαστήριο και λένε ότι ο χώρος που παρκάρουν ανήκει στην ιδιοκτησία τους και τους σιγοντάρει (κατά την λαϊκή έκφραση) και ο κ. Δήμαρχος. Στη μελέτη δε της προσθήκης υπάρχει πρόβλεψη για φωτοβολταϊκά σας πληροφορώ. Έχετε ακολουθήσει κάποια εκκλησιαστική πομπή; Αν όχι γι΄ αυτό μπερδεύεστε. Και αν η διαφορά μου είναι αστική όπως λέτε τότε ποια η θέση ενός . Δημάρχου σε διαφορά μεταξύ ιδιωτών; Ο κ. Δήμαρχος σας πληροφορώ ότι κατέθεσε ως μάρτυρας και εναντίον των συμφερόντων του Δήμου στο Δικαστήριο, ότι «30 τ.μ δημοτικού χώρου έμπροσθεν και δυτικά της ιδιοκτησίας Πολλάλη ανήκουν στον κ. Πολλάλη και όχι στο Δήμο Ερμιόνης επειδή ποτέ και από κανένα δεν παραχωρήθηκαν στον Δήμο Ερμιόνης»; Εσείς που ασχολείστε με την ιστορική έρευνα μπορεί να γνωρίζετε από ποιόν παραχωρήθηκε ο υπόλοιπος δρόμος και οι άλλοι δρόμοι και έτσι μπορούμε και τους χρησιμοποιούμε. Δεν προσπαθώ να επηρεάσω κανένα. Έχω πολλά και σοβαρά στοιχεία και όλα μέσα από το αρχείο του Δήμου, στοιχεία που ο κ. Δήμαρχος απέκρυψε και με μόνη την έρευνά μου τα βρήκα, εγώ μία απλή δημότης του Δήμου Ερμιόνης προκειμένου να υπερασπιστώ τη Δημοτική περιουσία. Σας πληροφορώ ότι έχω στα χέρια μου αξιόλογες καταθέσεις για το εν λόγω θέμα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν και ως ιστορικά ντοκουμέντα. Όταν θα έρθει η ώρα βεβαίως θα δουν το φως της δημοσιότητας.
Εκτός από σας σε ποιόν άλλον ή άλλους αρκεί να είμαι εγώ καλά και πόσοι είστε εσείς που διασκεδάζετε; Διαλέξατε τελικά έναν πολύ ανέξοδο τρόπο διασκέδασης! Δεν θέλω να πιστεύω ότι είστε σ’ αυτό το επίπεδο. Αυτός ο πληθυντικός όμως που χρησιμοποιείτε με μπέρδεψε.
Τα Μανδράκια δεν νομίζω ότι θεωρείτε ότι είναι μόνο το σπίτι σας! Αυτό είναι πολύ εγωιστικό! Εσείς από όσο θυμάμαι δεν είστε καθόλου εγωιστής! Καλά ο ευκάλυπτος σας έχει γίνει εδώ και χρόνια έμμονη ιδέα. Είχατε γράψει κάποτε το 1992 στην «Φ.Ε» ότι χάθηκε κάποιο στολίδι από την παραλία. Μάλιστα χαρακτηρίσατε οπισθοδρομικούς ενδιαφερόμενους και αρμόδιους που καλημέριζαν το 1992 κόβοντας δέντρα ενώ και τότε δεν κάνατε κανένα σχόλιο για την «μπαραγκούπολη» που είχε στηθεί στη σκιά του αλλά και για τις στοίβες χαρτιού ανακοινώσεων στον κορμό του. Για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έθιξα βέβαια δεν γράψατε λέξη.
Πιστεύω ότι ξεκαθάρισα όλα όσα μου καταλογίσατε και κάθε περεταίρω συζήτηση δεν έχει κανένα νόημα και για μένα θα είναι χάσιμο πολύτιμου χρόνου. Πάντως σας ευχαριστώ γιατί η επιστολή σας αυτή με βοήθησε στο να κατασταλάξω στην άποψή μου, ότι δηλαδή πριν από μία οικονομική χρεωκοπία δεν μπορεί παρά να έχει προηγηθεί η ηθική χρεωκοπία.
Θ. Βογανάτση
Δημότης και μόνιμη (έστω και τυχαία) κάτοικος Ερμιόνης
ΥΓ. Συγνώμη για το μακροσκελές της επιστολής αλλά ήταν πολλά τα σημεία που έπρεπε να απαντηθούν.

ΠΡΟΣ: ΜΠΛΟΓΚ «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ»

(Από τον Βασίλη Γκάτσο)

Σου ξαναζητάω να κατεβάσεις βιβλία και άρθρα μου από το μπλογκ σου. Είσαι ιδιοκτήτης και δεν θέλω να έχεις κράχτη βιβλία μου και άρθρα μου. Δεν σε απειλώ, ούτε με δικαστήρια, ούτε με τίποτα, όπως πονηρά και στρεβλά αφήνεις να εννοηθεί. Σου ξαναζητάω.

Κρίσεις, διαπιστώσεις, αφορισμούς, συγκεντρώσεις με τη ντουντούκα, παρουσία σου στο κίνημα(;), φωτογραφήσεις κάθε φωτιάς και διοξίνης και κάθε φάτσας και μούρης ενεργοποιημένου πολίτη με πολλαπλότητα δε τη δική σου, κάθε υγρότοπου και κεδροδάσους που κινδυνεύει, προτάσεις να σταματήσει η ελεύθερη βοσκή, αγιοποίηση της Παϊδούση ως εκφράστριας της δικτατορίας του Χόντζα στην Αλβανία (σε αυτό θα επανέλθουμε), κρίσεις σου για το κτίσιμο των πρυτάνεων με τούβλα και λάσπη στα γραφεία τους, για τους βανδαλισμούς στην Αθήνα, για τη Κατοχή και τον Εμφύλιο, κάνε και γράψε όσα θέλεις, σε δημοκρατική χώρα ζεις, τα λάθη δεν οδηγούν στα γκούλαγκ. Άλλωστε έχεις αξιολογηθεί ως ο πλέον ικανός και κατάλληλος μελλοντικός κομισάριος ιστορικού αρχείου Κρανιδίου και Ερμιονίδος από υποψήφιο για την νέα δημαρχεία Ερμιονίδας. Ως τέτοιος, πιστεύω να μας βάλεις στις βιβλιοθήκες τα βιβλία που πρέπει να διαβάζουμε. Για την δική σου προτείνω το «Μάζα και Εξουσία», του Κανέτι. Ίσως εκεί κατανοήσεις τι εστί εξουσιαστής.





Το δεν σε είδα (δηλαδή πιστεύεις ότι υπάρχει άγνωστό σου άτομο που θα ερχόταν να σε δει ή να λάβει μέρος στις εκδηλώσεις σου από την Αθήνα; Για να του δώσεις αποδεικτικό συμμετοχής στο κίνημά σου;), που είσαι, με ποιους ήσουνα, πότε κατεβαίνεις στο χωριό σου, και ορισμένα άλλα σου ερωτήματα, μου έφεραν στο νου τη χούντα και τις ερωτήσεις που κάνανε στα αστυνομικά τμήματα και στο Α2 του στρατού (και σε μένα). Να είσαι καλά, μας έδωσες ένα μικρό δείγμα του τι θα επακολουθήσει όταν πετύχει η οικολογική (;) τάχατες επανάστασή σου. Φυσικά είσαι ακόμη στην φαντασίωση και στο κάλεσμα, αλλά να ξέρεις δεν τσιμπάνε τα ψάρια στην Ερμιονίδα. Κάνε έναν συνδυασμό με τους ομοίους σου συνοδοιπόρους για τις Δημοτικές και θα το διαπιστώσεις άμεσα.



Θεωρείς κατακριτέο να σου ζητάει κάποιος να ελευθερώσεις την καλλιεργήσιμη γη, αλλά απολύτως νόμιμο και ηθικό να μαζέψουνε τις στάνες του οι ποιμένες από το Μεγαλοβούνι για να γίνουν τα βένια δέντρα. Και υποκριτικά μπλέκεις ξένους, μετανάστες και ό,τι σούρθει, παραβλέποντας ότι είμαι υπέρ των ξένων εργαζομένων και ιδιαίτερα των Αλβανών που με τον ιδρώτα τους προσφέρανε πλούτο στην Ερμιονίδα, και κατά της νεοελληνικής νοοτροπίας που ντρέπεται να δει τα παιδιά της να πιάνουν τσάπα, γκλίτσα και παραγάδι, ενώ ευχαρίστως δέχεται να γίνεται μάθημα στο δημόσιο σχολείο με 7 μαθητές ανά τάξη, ή να δουλεύουμε 2 μήνες καλοκαίρι και να παίρνουμε τον υπόλοιπο χρόνο επιδόματα ανεργίας, όταν στη Ερμιονίδα βρίσκουν δουλειά 2000 μετανάστες. Φαντάσου τι έχουμε να δούμε αν επικρατήσει το κίνημα(;).



Η ‘αναγνώριση’ λαθών, τάχατες, θυμίζει την αυτοκριτική «για το γλυκό που κρυφά πήραμε από το βάζω της μαμάς» και χρησιμοποιείται ως βάση νέων έντεχνων κρίσεων, βιβλιοκρίσεων και κατακρίσεων, όχι απαγορευμένων σε μία δημοκρατία.



Η κυκλικότητα της ιστορίας και η Μακρόνησος που μας λανσάρισες : Λοιπόν, η ιστορία επαναλαμβάνεται αλλά κατά κανόνα ως φάρσα, τουτέστιν η Μακρόνησος ως γκούλαγκ στο οποίο δεν γνωρίζουμε από τώρα ποιοι θα είναι οι νέοι τρόφιμοί της και ποιοι θα αποτελούν την διοίκηση της νήσου.



Πρέπει ένα πράγμα να καταλάβεις. Το αρχικό πλεονέκτημα της εμφάνισης ορισμένων μπλόγκερ σε ένα χώρο, τους έδωσε την ψευδαίσθηση της ιδεολογικής κυριαρχίας στο χώρο και την ψευδαίσθηση της δυνατότητας ρύθμισης της πληροφορίας. Σε αυτό συνέβαλε και το ευτελέστατο ποσό συντήρησης ενός μπλογκ, να μη πω ότι αυτό είναι το κύριο, σε σχέση με την έντυπη πληροφόρηση. Έτσι από χομπίστες γίνανε εκδότες και δημοσιογράφοι (τσάμπα μάγκες δηλαδή) που η αλαζονεία τους και η πρωτόγνωρη σφοδρή αλλά κούφια καταγγελτικότητά τους οδήγησε να απαιτούν (Θεέ και Κύριε!), απαντήσεις σε κάθε τους μπούρδα και μάλιστα μόνον μέσω του μπλογκ τους. Θα καταλάβατε όλοι, οι σαν και σένα σκεπτόμενοι, ότι τα μπλογκ θα πολλαπλασιάζονται και δεν θα ανέχονται την διαχείριση της πληροφορίας από μοναδικούς φορείς αληθείας ή πικρής αληθείας, μάλλον θα πολλαπλασιάζονται από αυτόν το λόγο, ήτοι από αγανάκτηση προς αυτούς τους φορείς.



Δεν έχω τίποτα μαζί σου, αλλά δεν είμαι υποχρεωμένος να ασπάζομαι ούτε τις ιδέες και τις κρίσεις σου, ούτε τις πρακτικές σου, ούτε τα καλέσματά σου επί παντός επιστητού σαν να είσαι ο ...κόκορας του κοτετσιού, μάλιστα ως η εναλλακτική πρωτοβουλία Ερμιονίδας!. Τα περί μετριοφροσύνης και περί εγώ ψάξτα αλλού φίλε.

Η περίοδος αθωότητας του χομπίστα μπλογκερ έχει παρέλθει.





Β. Γκάτσος

Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

Προς Θεοδώρα Βογανάτση. Ερώτημα Ι.

.

Σιωπή έ!
Ας αρχίσουμε επομένως.
Σκέφθηκα να σου απαντήσω σοβαρά. Δεν μου έβγαινε, δεν ταίριαζε σοβαρή αντιμετώπιση σε αυτό το αισχρό και πανούργο κείμενο. Αλλωστε η σοβαρότητά του είναι στο απόλυτο μηδέν.
Διάβασα μετά το σχόλιο του Βασίλη Γκάτσου, και ιδιαίτερα την αναφορά του στα περί νοημοσύνης. Δεν συμφωνώ μαζί του. Το κείμενο έχει συγκρότηση και είναι γραμμένο με στόχο, με συνειδητή διαστρέβλωση, με νοημοσύνη.
Η εκτίμησή μου είναι ότι ο τρόπος σκέψης και ενέργειας ταυτίζεται με αυτό που λένε στο χωριό μου, και στο χωριό σου υποθέτω, ‘στην αμάθεια ζώον στην πονηρία διάολος’.
Ταιριάζει γάντι.
Και έτσι θα πάμε Θεοδώρα Βογανάτση.
Και αργά-αργά, για να έχει ενδιαφέρον.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.
Υπογράφεις το κείμενο:
Φυσικός, Γυμνασίου Κρανιδίου.
Επειδή σήμερα δεν είμαι στα κέφια μου, θα είμαι ευγενικός μαζί σου και θα σου πω απλά: ΧΕΣΤΗΚΑ.
Όμως το θέμα δεν είναι αυτό.
Από πού και ως που Θ. Βογανάτση έχεις δικαίωμα να χρησιμοποιείς τον τίτλο ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ στην προσπάθειά σου να ενισχύσεις τα επιχειρήματά σου προκειμένου να υποστηρίξεις τις παλαβομάρες του Κατσαϊτη και τα όποια απωθημένα σου κατά του Γκάτσου και του Δήμου/Δημάρχου Ερμιόνης;
Τι σου χρωστάει το Γυμνάσιο Κρανιδίου να φορτωθεί τις .. αμαρτίες σου;
Μια ευνομούμενη Πολιτεία, με σωστή Διοίκηση θα σε είχε θέσει αμέσως σε διαθεσιμότητα και θα σε είχε στείλει πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης.
Γιατί απλούστατα μια Λειτουργός δεν μπορεί να χρησιμοποιεί τον τίτλο της με αυτό την τρόπο.

Γιάννη Αποστόλου, Διευθυντή του Γυμνασίου Κρανιδίου.

Μάζεψέ την.
Ξέρεις ότι έχεις υποχρέωση να το κάνεις για να προστατέψεις το Λειτούργημα, το Σχολείο σου και τους Μαθητές σου από Καθηγητές με νοοτροπίες που γεννούν τέτοιες συμπεριφορές.
Εγώ απλά ξεκαθαρίζω ότι αν ξαναδώ σχόλιό της με αυτήν την υπογραφή θα κάνω αυτά που πρέπει.

Ως Θεοδώρα Βογανάτση, προφανώς, είναι απόλυτα ελεύθερη να γράφει ό,τι θέλει.

Σταμάτη Δαμαλίτη: Όταν γράφεις συμφωνώ σε όλα, εννοείς ότι συμφωνείς και σε αυτό;

ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΑ ΛΟΛΑ ΒΟΓΑΝΑΤΣΗ

(από τον Βασίλη Γκάτσο)

Η αηδία που σας έπιασε είναι τιμή μου, πιστεύω δε και τιμή και των τριών μπλογκ που αναφέρεστε.

Την κάτσα και όχι την .... κάστα που γράφετε και την στοροβάδα, τα ξέρουμε όσοι από παιδιά βοσκήσαμε γίδια.

Για να υποβαθμιστεί η νοημοσύνη κάποιου πρέπει πρώτα να υπάρχει. Και δεν υπάρχει όταν δεν γίνεται κατανοητό ένα απλό κείμενο και τι ακριβώς εννοεί αυτός που το έγγραψε.

Και σιγά μην απολογηθούν τα τρία μπλογκ στην αφεντία σας. Ξεχνάτε συνέχεια ότι ζείτε σε δημοκρατική χώρα και όχι μονομπλόκ.

Τελικώς, με τα τόσα σοκ που παθαίνετε στην ιδιαιτέρα σας πατρίδα Ερμιόνη, με κατοίκους τόσο άξεστους και λοιμικούς, εγκληματίες ....κουκουλοφόρους, πώς την επιλέξατε για να κατοικήσετε και μάλιστα να επενδύσετε; Χάρη μας κάνατε; Ή καταλάβατε ότι η Ερμιόνη και η Ερμιονίδα είναι ένας μικρός παράδεισος, ιδιαίτερα για δημοσίους υπαλλήλους;

Νομίζω ότι μια και μόνη έγνοια διατυπώνατε συνεχώς στα μπλογκ προσπαθώντας να επηρεάσετε τους συμπατριώτες μας: Αστική διαφορά με κάτοικο Ερμιόνης και το Δήμο (όχι τον Δήμαρχο) για λίγα μέτρα οικοπέδου που αγοράσατε. Πήγατε στα δικαστήρια και μετά μπορείτε να πάτε εφετείο κ.λ.π. Δεν μας ενδιαφέρει η αστική υπόθεσή σας όπως και εσάς δεν σας ενδιαφέρουν πλήθος ανάλογες στην Ερμιόνη, είτε σε αυτές εμπλέκεται ο Δήμος είτε όχι. Αν γι’ αυτό είμαστε οι Ερμιονίτες λοιμικοί και κουκουλοφόροι, μας διασκεδάζει αυτό αφάνταστα. Μας αρκεί να είστε καλά εσείς.

Το δε κείμενό σας ας μένει μνημείο λόγου.



Όσο για τα παραδοσιακά Μαντράκια για τα οποία κόπτεστε, να πάτε να φωτογραφήσετε το σπίτι που μένω (φιλοδοξώ να είμαι ο πρώτος κάτοικος Ερμιόνης που θα ζητήσει από την πολεοδομία να κηρυχθεί διατηρητέο εις μνήμην των προγόνων μου και των κόπων τους τουλάχιστον από το 1821 και για να ευχαριστιέται ο διερχόμενος Ερμιονίτης βλέποντάς το), μετά να δώσετε φωτογραφία του παραδοσιακού σας σπιτιού με το μαγαζί – σύμβολο του πατέρα σας και τον ιστορικό ευκάλυπτο και να φωτογραφίσετε αυτό που το διαδέχθηκε. Τουλάχιστον μη πουλάτε παράδοση.



Β. Γκάτσος

Κυριακή 16 Μαΐου 2010

Για την Θεοδώρα Βογανάτση.

.

Θεοδώρα Βογανάτση!
Το θέμα ξεκινά από την φράση:
… Και η ανεξελεγκτη ελευθερη βοσκηση που κανει τα βενια θαμνους;Ποσο κερδος εχουν οι κηνοτροφοι με τις σημερινες τιμες κρεατος χωρις επιδοτησεις και τι ζημια κανει η ελευθερη βοσκη στα δαση της χωρας μας;
Και κακως δασος θεωρουνται μονο τα μεγαλα δεντρα .Στο μεσογειακο τοπιο το δασικο συστημα εχει τις ιδιαιτεροτητες του….

Που περιλαμβάνεται στο σχόλιο με θέμα ‘To Μεγαλοβουνι (ορος Διδυμο) ειναι στην Νατουρα 2000’ και έχει αναρτηθεί στο blog του Γεράσιμου Κατσαϊτη.
Φράση η οποία, καταλαβαίνεις, απόλυτα, τι σημαίνει!
Και δεν ξεκινά από το … μενού των γιδιών όπως συνειδητά, με περισσή αναίδεια, περιφρόνηση και ειρωνεία θέλεις να μετατοπίσεις.
Φρόντισε λοιπόν, άμεσα, να επανορθώσεις όλα τα σημεία της επιστολής σου που αφορούν σε μένα, ή μπορεί να θεωρηθεί ότι αφορούν σε μένα.
Δεν θα περιμένω για πολύ!
Τα άλλα, με τον Βασίλη Γκάτσο και τον Δήμο/Δήμαρχο να τα βρείτε, μεγάλα παιδιά είσαστε.
Σε κάθε περίπτωση το blog αυτό θα αναρτήσει την όποια απάντηση.

Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Προοδευτική Δημοτική Παράταξη Ερμιονίδας

Αέρα πατέρα!!!!!!!!!!!!.

Αντιγράφω από σχετικό σχόλιο του blog ‘Προοδευτική Δημοτική Παράταξη Ερμιονίδας’ με τίτλο 'Δημιουργία Ιστορικού Αρχείου στο Δήμο'.

Γεράσιμος Κατσαϊτης :
‘’ Βλεπω ολο και συχνοτερα αναφορες στην Βυζαντινη περιοδο της περιο-χης.Καστρο Θερμησιας εκκλησιες στην Πικροδαφνη το Αυγο την σπηλια Διδυμων τον προφητη Ηλια στο Μεγαλοβουνι τις εκκλησιες στην Μιλιντρα και τον λοφο του προφητη Ηλια στην Ερμιονη κλπ.Μηπως θα επρεπε να γινει μια επιστημονικη ημεριδα που να αναζητηθουν πηγες βιβλια κλπ και να εκδοθει ενα συντομο εστω βιβλιο για οσα στοιχεια υπαρχουν μεχρι σημερα;Μπορει η ΠΡΟ.ΔΗ.ΚΙ να διοργανωσει κατι τετοιο;φιλικα Μακλης Κατσαΐτης,‘
Δ. ΚαΜίζης:
Αγαπητέ Μάκη,
είναι εξαιρετική η ιδέα σου. Βέβαια πέρα από την βυζαντινή περίοδο σχετικά με το Κρανίδι και την περιοχή μας πάντοτε υπάρχει και αυτή των προιστορικών χρόνων, των κλασικών χρόνων, ρωμαικών και νεότερων ελληνικών. Μια τέτοια εργασία όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ μεγάλη απαιτεί χρόνο και δε μπορεί να ειναι έργο ενός μόνο ανθρώπου. Δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει μέσα στα πλαίσια μιας δημοτικής παράταξης όσο καλή θέληση και αν υπάρχει. Όταν ήμουν δήμαρχος είχα σκεφτεί τη δημιουργία και τη συγκρότηση ενός ιστορικού αρχείου μέσα στα πλαίσια της λειτουργίας τοθ πνευματικού κέντρου του δήμου Κρανιδίου όπως μέσα σταίδια πλαίσια δημιουργήσαμε το λαογραφικό κέντρο και το χορευτικό τμήμα.Δυστυχώς αυτή μου τη σκέψη δεν πρόλαβα να την υλοποιήσω. Είναι στα σχέδια μου και στις προτεραιότητες μου στην επόμενη τετραετία που έρχεται εάν φυσικά εκλεγώ. Από την μέχρι τώρα κυρίως ηλεκτρονική γνωριμία μας, αλλά και από την ιστορία που σε συνοδεύει για την υποστήριξη ευαίσθητων ζητημάτων του τόπου μας πιστεύω πραγματικά πως είσαι ο ιδανικός άνθρωπος να αναλάβει μαζί με άλλους ευαίσθητους συμπατριώτες μας αυτή την μεγάλη προσπάθεια. (η επισήμανση δική μου)
Έγω θα βοηθήσω από όποια θέση και αν βρίσκομαι στην υλοποίηση μίας τέτοιας ιδέας.
Από πού ως που ρε ΚαΜίζη ο Κατσαϊτης, με πτυχίο Μάγειρα και Σεμινάριο κοπής κρεάτων, είναι ο ιδανικός άνθρωπος να αναλάβει ένα τέτοιο έργο;
Μπας και του έχεις ‘φουσκώσει’ τα μυαλά με υπόσχεση κάποιας αντιδημαρχίας και για αυτό δεν … μαζεύεται;
Τέτοιο ‘φτύσιμο’ σε Δημότες, Δήμο και την Ιστορία μας;
Ετσι θα διοικήσεις αν εκλεγείς;
Την αίσθηση πολιτικού εξευτελισμού την έχεις χάσει;
Πάντως, μέχρι τώρα:
Για αντιδημαρχία Περιβάλλοντος δεν κάνει, είναι άσχετος.
Για αντιδημαρχία Πολιτιστικών δεν νομίζω, από ανύπαρκτος έως λίγος!
Για αντιδημαρχία Προπαγάνδας πάλι δεν κάνει, είναι πολύ λίγος. Και ξύλινος!
Θα προσπαθήσω στην συνέχεια μήπως βρω κάποια άλλη αντιδημαρχία που να του κάνει.
Λίγο δύσκολο βέβαια αλλά κάτι έχω στο μυαλό μου κατά … Βρυξέλλες μεριά, μάλλον υπάρχει κάποιο κενό.

Σε ό,τι με αφορά.


Εγραψες, Γεράσιμε Κατσαϊτη,  κάτι σαν ‘απάντηση’  στο σχόλιο του Β. Γκάτσου, με τίτλο ‘Ελα .. Βένιο στον τόπο σου’’.
Σχόλιο που αναρτήθηκε σε αυτό το blog όπως και σε αυτό με τίτλο ‘Παρέμβαση Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης’, καθώς και στο ‘Εικονοσκόπιο’.
 Όμως, αντί να πάς να βρεις κανένα κοπάδι γίδια και να διαπιστώσεις, από πρώτο χέρι και με τα μάτια σου, ότι γράφεις παλαβομάρες, φόρεσες στραβά το καπελάκι του χουντικού χωροφύλακα, κάθισες μπροστά στον υπολογιστή σου, και άρχισες να γράφεις.
Με στυλ, τρόπο και ύφος που δεν παραπέμπει σε παλαβιάρη οικολόγο που νομίζει ότι με παλαβά κλικ, δεξιά και αριστερά, μπορεί να κάνει οικολογία!
Παραπέμπει αλλού.

Οσο όμως και αν διάβασα την ‘απάντηση’ δεν είδα καμία απάντηση στα  γραφόμενα του Βασίλη Γκάτσου.
Επί της ουσίας, ΜΟΥΓΚΑ.
Μόνο επίθεση, και μάλιστα έντεχνη, με λογική χωροφύλακα της χούντας στα ιστολόγια που το ανήρτησαν.
Λες και πρέπει να νοιώθουμε ενοχές!
Και να σου ζητήσουμε και συγνώμη.
Τα άλλα ιστολόγια, μεγάλα παιδιά είναι,  μπορούν, αν θέλουν,  να απαντήσουν.
Σε ό, τι με αφορά:
Πρώτον.
Θεωρώ θράσος και αναίδεια, την απαξιωτική αναφορά στο συγγραφικό έργο του Βασίλη Γκάτσου.  Ιδιαίτερα όταν απευθύνεσαι  σε μένα. Γιατί εγώ γεννήθηκα σε αυτά τα μέρη και ξέρω τον Βασίλη Γκάτσο και τα άλλα ‘παιδιά’ της ηλικίας μας,  από το σχολείο.
Όχι μόνο τον Βασίλη Γκάτσο, αλλά και το θέμα που πραγματεύεται. Όχι μόνο γνωρίζω αλλά, πολλά από όσα γράφει, τα έχω βιώσει.
Και φυσικά δεν περιμένω από σένα Γεράσιμε Κατσαϊτη να με ενημερώσεις! Λίγος σεβασμός, έστω και ως 30 ετών κάτοικος της περιοχής μας, προς ανθρώπους και θέματα που δεν γνωρίζεις, δεν θα έβλαπτε.
Γιατί εμείς ζούμε 60 χρόνια σε αυτά τα μέρη! Και κουβαλάμε την γνώση γονιών και παππούδων!
Δεύτερο.
Γράφεις:
 ‘Επιμενω ομως πως πρεπει να ξεπερασουμε τον φοβο πως αν δεν σηκωσουμε οτιδηποτε μας ερχεται κανουμε λογοκρισια’.
Και ακόμη:
 ‘χωρις να δεσμευει τα ιστολογια σε συμπαρασταση με την απειλη πως αν δεν δημοσιευσουν την γνωμη του ταυτιζονται με αυτον στον οποιο επιτιθεται’’.
 Που είδες τον φόβο και τις απειλές ρε λεβέντη;
Γιατί χρησιμοποιείς πάλι την πρακτική του χουντικού χωροφύλακα;
Γιατί οδηγείς τον ανυποψίαστο αναγνώστη στο συμπέρασμα ότι η ανάρτηση ήταν αποτέλεσμα φόβου και απειλών, που πρέπει να ξεπεράσουμε;
Ποιος φοβάται ποιόν και γιατί,  ποιος απειλεί ποιόν και γιατί;
Εξ ιδίων κρίνεις;
Την πρώτη φορά που το έκανες σε μένα σε προειδοποίησα.
Τώρα δεν φταίω!
Τρίτο
Σε ό, τι αφορά την ανάρτηση, διακρίνω μια λογική που παραπέμπει σε λογικές και πρακτικές Μπόμπολα και Λαμπράκη. Απόλυτο έλεγχο δηλαδή της ενημέρωσης!
Και που μου είναι απόλυτα ξένες.
Βρίσκομαι στον αντίποδα αυτών των λογικών. Εδώ και μήνες, δύο φίλοι μου έχουν κωδικούς του blog και μπορούν, απόλυτα ανεξάρτητα από μένα, να αναρτούν  ότι θέλουν. Ετσι καταλαβαίνω  έναν διάλογο που να μας αξίζει.
Και, τέλος, το γεγονός ότι αναρτώ ότι στέλνει ο Βασίλης δεν σημαίνει ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί του και σε όλα.
Τέλος
Γράφεις:
 ‘Προφανως οσα ιστολογια σηκωσουν τον λιβελλο κατα της προσωπικοτητας μου , του χαρακτηρα μου, και του σπιτιου μου δεν πιστευω πως προσυπογραφουν το κειμενο και δεν ταυτιζονται υποχρεωτικα  με τον συγγραφεα κ Β Γκατσο εκτος και αν το δηλωσουν’
Από πότε ρε λεβέντη, και μάλιστα προφανώς,  η αναφορά και ο χαρακτηρισμός, τεκμηριωμένα, ως παλαβομάρες τα γραφόμενά σου, είναι λίβελλος και όλα τα άλλα;
Σε ότι αφορά τα του σπιτιού σου εγώ άλλα καταλαβαίνω ότι γράφει ο Βασίλης Γκάτσος και σε άλλα απαντάς.
Αλλά αυτά μεταξύ σας.
Το συγκεκριμένο όμως σχόλιο του Βασίλη Γκάτσου,  όχι απλά το εγκρίνω αλλά ήδη το … επαύξησα!
Και αυτό το γράφω ως διευκρίνιση προς τον αναγνώστη.
ΟΧΙ ως απάντηση στην ‘απαίτησή’ σου.
Η απάντησή μου στην ‘απαίτησή’ σου, καθώς και σε όλες τις ‘απαιτήσεις’’ της μορφής ‘δήλωσε’ ή ‘πάρε θέση’,  είναι ‘αει στο διάολο’!
Οσο για την υψηλή πολιτική αυτή είναι μόνο στο κεφάλι σου. 
Και οι παλαβομάρες, όσο και αν τις φτιασιδώσεις, δεν γίνονται πολιτική!

Προς μπλογκερ «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ»

(από τον Β. Γκάτσο)


1.    Σου έχω τονίσει εδώ και αρκετό καιρό ότι επιθυμώ να βγάλεις από τη στήλη σου «Βιβλία ΓΙΑ και ΑΠΟ την Ερμιονίδα» τα βιβλία μου και τις αναφορές σου που κάνεις σε αυτά, γιατί θεωρώ ότι τα χρησιμοποιείς ως κράχτη για το μπλογκ σου. Άλλωστε ουδέποτε σου ζήτησα να τα συμπεριλάβεις σε αυτό για οποιοδήποτε λόγο. Με ευχαρίστηση θα έβλεπα την αντικατάστασή τους με συνταγές μαγειρικής από την επαγγελματική σου εμπειρία. Θα ήταν μια καλή συνεισφορά στον πολιτισμό του τόπου μας.
2.    Ομοίως σου ζήτησα να σβήσεις από όλες τις θέσεις του μπλογκ σου όλα τα άρθρα μου που κατά καιρούς σου έστειλα για ανάρτηση χωρίς καν να σε γνωρίζω. Η αποστολή τους mea culpa. Τα θεωρώ παντελώς ξένα προς τις ιδεοληψίες σου αλλά και τις πρακτικές σου. Άλλωστε τα διάβασαν πλέον οι αναγνώστες σου, (οι μυστικές παρακολουθήσεις του αριθμού επισκέψεων ανά άρθρο στο επιβεβαίωσαν απόλυτα), και απαιτώ να φύγουν από το μπλογκ σου, δημοκρατικώ δικαιώματι.
3.    Επίσης από την στιγμή που υποβάλλεις στους αναγνώστες σου και φυσικά σε ολόκληρη την οικουμένη την ....οικολογική σου ιδεοληψία ότι οι ποιμένες του Μεγαλοβουνίου είναι καιρός να τα μαζεύουν από το βουνό τους γιατί είναι NATURA 2000 και θέλεις να το απολαμβάνεις χωρίς τροκάνια και κουδούνια κοπαδιών, σου ζητάω και πάλι για να είσαι συνεπής με την ιδεοληψία σου να πάρεις το εξοχικό σπίτι σου από την καλλιεργήσιμη γη των προγόνων μας που είναι 100 φορές πολυτιμότερη από τη νατούρα σου και να το φέρεις σε κανονική οικιστική περιοχή. Θα γίνεις έτσι το παράδειγμα και θα σε τιμούμε ως τον πρώτο που έμπρακτα ενήργησε για την ανάκτηση της καλλιεργήσιμης γης των προγόνων μας.

Β. Γκάτσος

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Για τα Βένια

.
Επί της ουσίας.
Τα βένια δεν κινδυνεύουν από τα γιδοπρόβατα.
Γιατί απλούστατα, δεν τα τρώνε τα γίδια! Αν τα έτρωγαν, τότε οι κτηνοτρόφοι, δεν θα πλήρωναν ολόκληρα τριαξονικά ζωοτροφές για να τα θρέψουν από δω και πέρα που ξεράθηκε το χορτάρι! Θα τα έβοσκαν στο βουνό .. τσάμπα! 
Όλα όσα γράφει ο Βασίλης Γκάτσος είναι απόλυτα σωστά. Δεν έχει κανείς παρά να ρωτήσει τον πρώτο τσοπάνη που θα συναντήσει.
Οσο για το video που έχει αναρτήσει ο κ.  Κατσαϊτης, δεν κάνει αναφορά σε βένια, μιλάει για άλλα πράγματα και με κανένα τρόπο δεν αποτελεί τεκμήριο για όσα γράφει.
Απλά όφειλε, ευθαρσώς και με παρρησία, δημόσια, να βγει και να πει  ‘έκανα λάθος’!

Τα βένια κινδύνευαν κάποια εποχή, μέχρι το ’60-65 περίπου.
Πρώτα από τα καμίνια.
Κάθε ασβεστοκάμινο για να καεί, ήθελε 300-400 φορτώματα κλαρί.
Φωτιά για ένα περίπου μήνα, μέρα – νύχτα και δυνατή,  προκειμένου ο ασβεστόλιθος να γίνει ασβέστη.
Ασβεστοκάμινα, τελείως πρόχειρα αναφέρω της κόρας, της εκκλησίας, της Παναγίας, του Γκούτση, στη λεκάνη των Διδύμων, δυό-τρία στην περιοχή του δεματοποιητή,  της Ντάρδιζας, του Αγιο-Καρτέρη, του Αγιο Νικόλα στο Θυνί,  του Στραβοβασίλη, του Αγιο – Γιάννη, του Τουφεκιάρη,  κ.α. στο Σαλάντι.
Χώρια αυτά της Πελεής.
Και χώρια τα καμίνια για ξυλοκάρβουνα.
Τα πιο πολλά στο Σαλάντι, γιατί από εκεί το ‘εμπόρευμα’ έφευγε εύκολα από την θάλασσα. Η μεταφορά με τα καϊκια του Τσάκωνα και του  Κούντε, έτσι τους ξέραμε. Και το φόρτωμα του καϊκιού με ασβέστη, να κρατά 3 ακόμη και 4 μέρες.  Γιατί πολλές φορές δεν υπήρχε ‘σκάλα’ δίπλα στο καμίνι.

Οδική σύνδεση τα Δίδυμα απέκτησαν κάπου στα 1950.

Αυτά ήταν ο μεγάλος κίνδυνος, όχι τα γιδοπρόβατα που βόσκουν αιώνες σε αυτά τα βουνά.


Άλλος παράγοντας κινδύνου ήταν τα Υπόρθια, κοινώς φούρκες.
Φούρκες μικρές για φράχτες στο χωριό, για ‘πέτσωμα’ στις κεραμοσκεπές, για μισοχώρια. Φούρκες μεγάλες για ‘δεσίματα’ στα σπίτια αλλά και για δοκάρια στις κεραμοσκεπές.
Φούρκες μικρές που τις αγόραζαν κυρίως Κορίνθιοι, για υποστυλώματα στα φυτώρια ελιάς αλλά και στην καλλιέργεια της σταφίδας.
Φορτηγά έφευγαν από τα Δίδυμα κάθε βδομάδα, έτσι έβγαινε μεροκάματο!
Αν παρατηρήσει κάποιος ένα παλιό φράχτη με ‘φουρκαδέλια’, έτσι τα λέγαμε, ή ένα ‘δέσιμο’ σπιτιού, δέσιμο που σήμερα έχει αντικατασταθεί με τα τσιμεντένια δοκάρια, ή μια ‘τράβα’ κεραμοσκεπής, θα καταλάβει από τι μεγέθους και σχήματος δένδρο κόπηκε. Θα καταλάβει δηλαδή ότι κόπηκε από βένιο που έμοιαζε με μικρό κυπαρίσι και όχι με θάμνο. Θα καταλάβει δηλαδή ότι ο βασικός λόγος που σήμερα τα βένια έχουν θαμνοειδή μορφή οφείλεται σε αυτούς τους παράγοντες και όχι στην βοσκή των γιδιών.


Ο άλλος κίνδυνος ήταν η ξύλευση. Ξύλα για το τζάκι δηλαδή.
Όμως και αυτό έχει σταματήσει. Βασικός λόγος είναι ότι η θέρμανση αντικαταστάθηκε, σε μεγάλο βαθμό, από το πετρέλαιο. Τρία πρατήρια υγρών καυσίμων στα Δϊδυμα και τα τρία κάνουν διανομή πετρελαίου!
Ο άλλος λόγος είναι ότι αυξήθηκαν τα λιόξυλα. Η λεκάνη των Διδύμων, και όχι μόνο, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’60 ήταν ‘γυμνή’ από ελαιόδενδρα. 
Ο λόγος ήταν δυσκολία στο πότισμα. Να ποτίσεις π.χ. 100 φυτά μεταφέροντας νερό με τα ζώα, όταν ένα ζώο μπορούσε να μεταφέρει 4 άντε 6 δοχεία νερό, και όταν κάθε φυτό ήθελε δύο δοχεία νερό, καταλαβαίνεις πόσα δρομολόγια χρειάζονταν.
 Όλα αυτά εξέλειπαν όταν,  αρχές δεκαετίας του ’60,  δόθηκαν διευκολύνσεις για την αγορά τρακτέρ και αγροτικών αυτοκινήτων οπότε και το πότισμα ήταν πλέον εύκολο.

Ετσι δημιουργήθηκαν, από τότε, πολλοί ελαιώνες.
Που πέραν των άλλων, δίνουν και πολλά και καλά καυσόξυλα,  από το κλάδεμα.
Σε αυτά να προστεθεί και η επιτήρηση του Δασαρχείου.

Όπως καταλαβαίνεις, κ. Κατσαϊτη,  όλα όσα γράφεις είναι λάθος.
Το μεγαλύτερο όμως λάθος είναι να βγαίνεις στον άμβωνα και, άσχετος, να θέλεις να μας δώσεις και μαθήματα.  Σε μας που όλα αυτά τα έχουμε βιώσει!
Μαθήματα όχι μόνο για τα  … βένια αλλά και δεοντολογίας, στα οποία θα επανέλθω.

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

ΕΛΑ ......ΒΕΝΙΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ! (από τον Β. Γκάτσο)

.
Η ελεύθερη βοσκή πάνω στο Μεγαλοβούνι Διδύμων κάνει τα βένια θάμνους!


Το διαβάσαμε και αυτό. Η ελεύθερη βοσκή πάνω στο Μεγαλοβούνι Διδύμων κάνει τα βένια θάμνους! Δηλαδή τα γίδια τρώνε τα βένια (!) και δεν τα αφήνουν να μεγαλώσουν να γίνουν δέντρα(!). Μα αγαπητέ μου οικολόγε(;) το μόνο θαμνώδες που δεν τρώει με τίποτα το γίδι είναι το βένιο. Ούτε τα φύλλα του ούτε τη φλούδα του. Τί-πο-τα! Δεν τρώει ούτε τα πουρνάρια παρά μόνο για λίγες μέρες, όταν πρωτοβγαίνουν οι νεαροί βλαστοί τους και είναι μαλακοί και κυρίως γλυκείς, τότε τρώνε μόνον αυτούς. Τον υπόλοιπο χρόνο δεν πλησιάζουν με τίποτα τα πουρνάρια. Ομοίως δεν τρώνε τίποτα από το πεύκο. Όμως, όταν το πεύκο πρωτοφυτρώνει, δεν έχει πολύ ρετσίνι, είναι μαλακό και το τρώνε, αλήθεια όχι με πολύ όρεξη. Γι’ αυτό και το δασαρχείο απαγορεύει για ορισμένα χρόνια τη βοσκή στα καμένα πευκοδάση. Και γι’ αυτό ένα καμένο πευκοδάσος που βοσκήθηκε έντονα, πόσο μάλλον αν έχει καεί και δύο τρεις φορές σε μικρό διάστημα, στα μέρη μας, μοίρα του είναι να γίνει δάσος βένιων και πουρναριών, που δεν είναι βέβαια καθόλου άσχημο, ενώ δίνει το μεγάλο πλεονέκτημα να γίνεται ένας θαυμάσιος βοσκότοπος.

Άρα αυτό το θαυμάσιο δάσος βένιων, κύριε οικολόγε, που έρχεσαι τώρα να ζητάς τη σωτηρία του, ξεδιάντροπα υπονοώντας ότι πρέπει να φύγουν από κει οι κτηνοτρόφοι (ποιμένες λέγονται και τα γίδια τους κοπάδι ή πράματα) ελεύθερης βοσκής, είναι δημιούργημά τους!! Όταν ο άνθρωπος του Σπηλαίου Φράχθι έγινε ποιμήν, κατέκαυσε πλήθος πευκώνων που του ήταν άχρηστοι και έκανε όλο το όρος Δίδυμο αυτό που θέλεις να προστατεύσεις εσύ.



Τους ποιμένες των Διδύμων και των άλλων ορεινών μας χωριών, που έχουν περάσει από μύρια όσα, φτώχια και των γονέων που λέμε, από βάσανα που ούτε μπορείς να φανταστείς, που τους τιμούμε και τους αγαπάμε όλοι στην επαρχεία μας, έρχεσαι εσύ ο μπλόγκερ με σκαιό τρόπο όχι απλά να τους προσβάλεις αλλά και να ζητήσεις να φύγουν, από πια χώρα σου άραγε; Τα παιδιά τους που μετά το σχολείο βγάζουν το κοπάδι για λίγο να βοηθήσουν τον πατέρα, αυτά τα παιδάκια που δεν ντρέπονται, αλλά με υπερηφάνεια κρατάνε το κοπάδι, δεν σταμάτησες ποτέ σου στο Δίδυμο να τα καμαρώσεις; Ως μάγειρας που είσαι, όταν προτείνεις το Πάσχα στους πλούσιους των επαύλεων και των εξοχικών μαγειρίτσα και αρνάκι, δεν τους λες με καμάρι ότι είναι ντόπια ελευθέρας βοσκής από τα Δίδυμα και το Ηλιόκαστρο;

Άμα σε δούνε στο βουνό τους που είναι ο τόπος τους χιλιετίες, θα έχουν άδικο να σε βάλουνε στη κάτσα με τη στοροβάδα;

Αυτοί οι ταπεινοί ποιμένες με τον τιμιότατο ιδρώτα τους έφτιαξαν σπίτια-βίλες στα Δίδυμα. Με αυτό το κέρδος, με αυτές τις τιμές κρέατος και φυσικά και με τις επιδοτήσεις. Θέλεις να τα παρατήσουν και να πυκνώσουν τις τάξεις όχι των ανέργων αλλά των αέργων, μόνον και μόνον γιατί εσύ έχεις την πεποίθηση ότι έτσι θα γίνει η επανάσταση;


Θα μου επιτρέψεις δανειζόμενος για λίγο το ήθος σου, να σου ζητήσω με τη σειρά μου να κατεδαφίσεις το σπίτι-εξοχικό σου και να ελευθερώσεις την καλλιεργήσιμη γη των προγόνων μας που λάθος νόμοι (χουντικοί αρχικά) της χώρας μας σου επέτρεψαν να οικοδομήσεις. Άλλωστε έχεις μόνο 20 χρόνια εκεί και όχι χιλιετίες. Άκρως οικολογικό το αίτημά μου και με βεβαιότητα ότι θα έχει την συμπαράσταση των οικολογικών σωματίων της Ερμιονίδας.


Β. Γκάτσος

Κυριακή 9 Μαΐου 2010

Ναι, φταίμε!

.

Διάβασα το σχόλιο του γείτονα με τίτλο ‘Μια Αποψη’.
Και θα διαφωνήσω μαζί του.
Προφανώς, το μεγάλο φαγοπότι , το έκαναν οι μεγάλοι.
Αυτοί έφεραν την χώρα σε αυτή την κατάσταση!
Με μια συμπεριφορά χωρίς αρχές και αξίες, χωρίς Νόμο και Δρόμο.
Μόνο Πολιτική Αλητεία.
Και ξεπούλημα των πάντων.
Γιατί δεν φαγώθηκαν μόνο τα δανεικά και τα ‘’πακέτα’’.
Πουλήθηκε και Ελλάδα, προκειμένου να κονομήσουν!
Πως όμως το κατάφεραν αυτό;
Αν, λέω αν, εκπροσωπούσαν μια Κοινωνία, με αρχές και αξίες, μια Κοινωνία που θα είχε αντιστάσεις , σωστές και στην ώρα τους, στα μικρά και στα μεγάλα, όλα αυτά δεν θα γίνονταν.
Ετσι πιστεύω.
Όμως η Κοινωνία μας δεν τις είχε, τουλάχιστον δεν τις έδειξε.
Η Κοινωνία μας βολεύτηκε στρεβλά όλα αυτά τα χρόνια. Ο καθένας μας, με το μικρό, το λίγο, το ασήμαντο, πάντα φαινομενικά, διολισθήσαμε, σιγά-σιγά, σε αυτή την κατάσταση.
Άλλος με τον διορισμό, άλλος με το αυθαίρετο, άλλος με ένα επίδομα παραπάνω, άλλος με μία μετάθεση, άλλος με μια υπόσχεση ….
Όλα αυτά, τα φαινομενικά μικρά και ασήμαντα, που αν όμως τα αθροίσεις σε όλη την χώρα κάνουν μια ολόκληρη κατάσταση γέννησαν αυτό που ζούμε σήμερα!
Γιατί δημιούργησαν στον Ελληνα μια ιδιότυπη σκλαβιά, μια σκλαβιά για τον κάθε ένα μας, μια σκλαβιά της μορφής δεν μιλάω γιατί πήρα ή περιμένω ένα διορισμό, μια μετάθεση, …..
Και τελικά μηδένισαν τις αντιστάσεις της Κοινωνίας.
Και ο δρόμος για τα λαμόγια ήταν πλέον ανοικτός.
Ορθάνοικτος!
Τώρα αν την κατάσταση αυτή την γέννησε η Κοινωνία ή η/οι πολιτική/οί, είναι σαν να ρωτάς αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα.
Σε κάθε περίπτωση όμως φταίμε και εμείς, φταίει και η Κοινωνία.
Γιατί τα γράφω αυτά;
Γιατί πιστεύω ότι μόνο αν η Κοινωνία ανακάμψει θα δούμε σωτηρία.
Διαφορετικά είμαστε χαμένοι.

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο εν μέσω πτωχεύσεως.

(από τον Β. Γκάτσο)

Καταχρεωμένο (κράτος, χρεωμένοι Δήμοι και δημοτικές επιχειρήσεις, χρεωμένες ιδιωτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, οργανισμοί, νοικοκυριά, άτομα. Μία διαδικασία που άρχισε από το 1981 (ίσως λίγο πριν) και με μικρά διαλύματα ...στασιμότητας μας έφερε εδώ που είμαστε. Δηλαδή τριάντα χρόνια δανειζόμαστε συλλογικά και ατομικά, τριάντα χρόνια παίρναμε από το μέλλον δανεικά για να φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον. Δεν είναι φυσικό τώρα να δανείζεται το μέλλον από το παρόν για να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον;

Για πολύ πιο σημαντικά πράγματα, εννοώ την 7χρονη χούντα η οποία οδήγησε και στη κυπριακή τραγωδία, το σύνθημα ήταν «ψωμί – παιδεία – ελευθερία», αλλά το κύριο σύνθημα ήταν «όλοι ενωμένοι». Η πραγματικότητα της ζωής έδειξε ότι ούτε όλοι είμαστε ενωμένοι για να φύγει η χούντα, ούτε μετά είμαστε ενωμένοι για την πρόοδο του τόπου. Ούτε καν στον χώρο της αριστεράς. Στις δημοκρατίες αναπηδούν κόμματα και εκφράζονται μέσω αυτών συμφέροντα. Και στα χρόνια που έρχονται, χρόνια που θα διαχειριστούμε την πτώχευσή μας, όχι μόνον την οικονομική, θα αναδυθούν νέα κόμματα ή τα παλιά θα πείσουν ότι κάτι άλλαξε μέσα τους. Και πολιτική θα είναι η συνισταμένη των κομματικών δράσεων. Η κοινωνία συντηρείται από το νόμο της αδράνειας. Πας να την σπρώξεις και αυτή αντιστέκεται σαν το μεγάλο βράχο. Αυτή είναι η δύναμη που την κρατάει σε πορεία, γιατί αν αυτή δεν υπήρχε τότε κάθε μεταβολή θα της έδινε μια απότομη κίνηση, και αμέσως άλλη μεταβολή θα τις άλλαζε απότομα διεύθυνση. Χωρίς αδράνεια τίποτα δεν επιβιώνει, ούτε ο πλέον στοιχειώδης οργανισμός. Μερικές φορές τα σημεία μεταβολής εκλαμβάνονται ως πραγματικά, ότι αυτά είναι που οδηγούν την κοινωνία σε μία θέση, δηλαδή σε μία νέα θέση αδράνειας. Όμως άλλα είναι τα όντως σημεία που οδηγούν στην μεταβολή και στα οποία δεν δίνουμε καμιά σημασία.

Μου έκανε εντύπωση διαβάζοντας στον τύπο κάτι που είπε η Γλύκατζη Αρβελέρ: «Όλοι πιστεύουν ότι έναρξη της κατάρρευσης των χωρών του υπαρκτού σοσιαλισμού ήταν η πτώση του τοίχους του Βερολίνου. Όμως τις μέρες αυτές ήμουν στη Μόσχα και στη κόκκινη πλατεία είχαν προσέλθει να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας του Βλαντιμίρ. Πάνω από ένα εκατομμύριο μαυροφορεμένοι Ρώσοι είχαν πέσει στα γόνατα και προσεύχονταν. Είπα μέσα μου: Αυτό είναι το τέλος του καθεστώτος».

Θα ήθελα να προσθέσω τη γνώμη μου, ότι ο άκρατος δανεισμός και η λατρεία του Δημοσίου ως χώρου εργασίας δεν ήταν του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή δεν ήταν ιδεολογία του που μετά την άσκησε πιο .....αποτελεσματικά η ΝΔ. Άλλωστε η Ένωση Κέντρου και η ΕΡΕ που ήταν οι κοιτίδες αυτών των πολιτικών σχηματισμών δεν είχαν σχέση με τέτοιου είδους ιδεολογία. Η πραγματικότητα ήταν άλλη, πραγματικότητα που δεν καταφέραμε να διαχειριστούμε, ούτε ως πολιτικός κόσμος, ούτε ως κοινωνία. Από το 1977 περίπου αρχίσαμε τη διαδικασία εισόδου στην ευρωπαϊκή οικογένεια, και τα εργοστάσιά μας έχασαν το κύριο στήριγμά τους που ήταν οι μεγάλοι δασμοί στα εισαγόμενα. Συγχρόνως οι μετανάστες μας που από τη Γερμανία και το Βέλγιο έστελναν για δύο δεκαετίες στη πατρίδα άφθονο το συνάλλαγμα, άρχισαν να επιστρέφουν μαζικά. Τότε άρχισε δυστυχώς η αποβιομηχανοποίηση. Έσβησαν: η υφαντουργία μας, τα ναυπηγία μας, τα τεράστια συγκροτήματα Μποδοσάκη, Σκαλιστήρη και τόσα άλλα ενώ η κοινωνία μας πήρε μια τελείως αρνητική στάση προς τη βιομηχανία. Η διαχείριση της κατάστασης ακολούθησε τον εύκολο δρόμο: δανεικά, κατασπατάληση των επειδοτήσεων της ΕΕ, διορισμοί στο δημόσιο, παραοικονομία, ξεχαρβάλωμα της παιδείας ώστε να χωράει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά για να καλύψουμε την ενεργεία των νέων. Ο εύκολος και ανέμελος δρόμος.

Το ποιος φταίει είναι το εύκολο. Το τι κάνουμε είναι το δύσκολο.

Θα παρατηρήσατε πιστεύω ότι η εκκλησία, με τη βυζαντινή της παράδοση, δεν δανείσθηκε από το μέλλον. Μαζεύει και κάνει ένα έργο. Ξαναμαζεύει και το συνεχίζει. Δεν έχει; Δεν κάνει. Έχει δε τη βυζαντινή υπομονή να τελειώσει μετά από χρόνια, αλλά έχει και την βεβαιότητα ότι αυτό που άρχισε θα το τελειώσει. Και το κοινωνικό της έργο συνεχές. Όσο η χώρα βούλιαζε στα χρέη τόσο η εκκλησία (κλήρος και λαός) αύξανε την κοινωνική της προσφορά, παρόλο που ούτε μέρισμα πήρε από την Εθνική που είναι ένα από τα κύρια εισοδήματά της, ούτε καμιά κρατική στήριξη είχε (δεν φαίνεται να την επιθυμεί άλλωστε). Χρόνο με το χρόνο έφτασε να έχει Αρχιεπίσκοπο καμάρι της Ορθοδοξίας και εδώ και στην Αλβανία. Και οι κοινωνική προσφορά φαίνεται στα αστικά κέντρα, όπου και οι χιλιάδες των συνανθρώπων μας που δεν έχουν να φάνε.

Και στην επισκοπή Ερμιονίδας, Τροιζηνίας και νήσων Αργοσαρωνικού, αμείωτο το φιλανθρωπικό έργο. Χώρια που η πλέον σωστή επενδυτική πρόταση είναι αυτή της Μητροπόλης για δημιουργία πάρκιν και λιμανιού στο Μετόχι που θα κάνει την Ύδρα προσιτή δια ξηράς.

Μήπως πρέπει να κάνει και κύκλους οικονομικών μαθημάτων στα πνευματικά της κέντρα;

Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος