Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Απαραίτητη διευκρίνιση …


Γράφει, μεταξύ άλλων,  ο γείτονας  στο σχόλιό του με τίτλο ‘Λογοκρισία;’.
Αν δεν συμφωνω με το περιεχομενο ενος κειμενου που μου στελνει καποιος δεν το σηκωνω.Εχω καθε δικαιωμα. Το ιστολογιο ειναι χωρος προσωπικης εκφρασης.Στο σπιτι σου διαλεγεις ποιον θα βαλεις και γιατι.
Η μπορει να το σηκωσω και να το σχολιασω. Γιατι οταν δεν σχολιαζουμε το κειμενο το συνυπογραφουμε.
Αλλα να το λογοκρινω οχι γειτονα και φιλε μου.Εδω ειναι λαθος. Δεν μπορεις να φερεις την αποψη του αλλου στα δικα σου μετρα.Αυτο το εκανε ο Προκρουστης.
………………..’




Επειδή αυτά μπορεί να θεωρηθούν ως κοινά αποδεκτοί κανόνες δεοντολογίας και ‘δημοσιογραφίας’ θεωρώ απαραίτητες κάποιες διευκρινήσεις, πάντα βέβαια σε ό,τι αφορά αυτό το blog και ως  συνέχεια προηγούμενου σχολίου μου.
.
  1. Αν δεν συμφωνω με το περιεχομενο ενος κειμενου που μου στελνει καποιος δεν το σηκωνω.Εχω καθε δικαιωμα.’ Δεν συμφωνώ, δεν ισχύει για αυτό το blog. Και ο κάποιος έχει δικαίωμα να εκφρασθεί, ακόμη και όταν διαφωνεί μαζί μου. Ιδιαίτερα όταν διαφωνεί.
  2. Το ιστολογιο ειναι χωρος προσωπικης εκφρασης’. Συμφωνώ. Στην πράξη όμως έχουν αναδειχθεί σε ΜΜΕ της Επαρχίας!
3.      ‘Στο σπιτι σου διαλεγεις ποιον θα βαλεις και γιατι.’Δεν συμφωνώ, θεωρώ το παράδειγμα ατυχές. Γιατί στο σπίτι σου έχεις πόρτες, παράθυρα, κουρτίνες, οικογενειακό άσυλο. Εδώ δεν έχεις. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη. Αν θές βέβαια, ελέγχεις την πρόσβαση, με εγγραφή, κωδικούς κλπ, οπότε οι κανόνες είναι άλλοι. Γιατί θα τους έχει αποδεχθεί ο άλλος.
  1. ‘Η μπορει να το σηκωσω και να το σχολιασω’. Όχι, δεν συμφωνώ, και δεν ισχύει για αυτό το ιστολόγιο. Γιατί, ως διαχειριστής είμαι σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον αποστολέα, και θέλω το ‘παιγνίδι’ να είναι με ίσους όρους. Αν θέλω να πω κάτι, αναρτώ άλλο σχόλιο, κάτι που μπορεί επίσης να κάνει και ο άλλος.
  2.  ‘Γιατι οταν δεν σχολιαζουμε το κειμενο το συνυπογραφουμε.’. Δεν συμφωνώ, δεν ισχύει για αυτό το blog.
  3. ‘Αλλα να το λογοκρινω οχι γειτονα και φιλε μου.Εδω ειναι λαθος. Δεν μπορεις να φερεις την αποψη του αλλου στα δικα σου μετρα.Αυτο το εκανε ο Προκρουστης’. Συμφωνώ απόλυτα.
Τέλος, αν και,  όπως έχω γράψει σε ανύποπτο χρόνο, με ενοχλεί η ανωνυμία, εδώ δεν βλέπω πρόβλημα. Εϊναι κανόνας, κόμματα και παρατάξεις, να εκδίδουν δελτία τύπου, ανακοινώσεις κ.α. με την υπογραφή ‘Γραφείο Τύπου’, χωρίς το όνομα του υπευθύνου. Γιατί τότε το περιεχόμενο το χρεώνεται το κόμμα ή η παράταξη και ονομαστικά ο υπεύθυνος, εν προκειμένω ο Σφυρίς.
Σε ό,τι αφορά δε την ουσία, οι χαρακτηρισμοί δεν είναι το πρόβλημα. Εχουν γραφτεί, και θα γραφτούν, ακόμη χειρότερα. Αυτό που με πείραξε και θεωρώ επικίνδυνο το έγραψα ήδη στο προηγούμενο σχόλιό μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου