Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Παραλιακός Δρόμος Κρανίδι Ναύπλιον

Θα κλείσω, για την ώρα, το θέμα του δρόμου του Αγιο Καρτέρη με μία σύντομη αναφορά, στον παραλιακό δρόμο Κρανιδίου – Ναυπλίου.
Το σχόλιο αυτό αποτελεί συνέχεια των προηγουμένων
Και φυσικά δεν έχει σκοπό να παρουσιάσει συνολικά το θέμα, αλλά να επισημάνει κάποια πράγματα που αφορούν στο Σαλάντι.

Πρώτα να πω ότι είναι μια ιστορία σύγχρονη του Αναβάλλου! Από τότε, την δεκαετία του ’60 δηλαδή, την συζητούν!
Έχω στα χέρια μου κάποιες μελέτες, με διαφορετικές χαράξεις, αλλά αυτά μια άλλη φορά.
Από τότε, την δεκαετία του ’60, ο δρόμος αυτός θεωρείτο δεδομένος.
Το ονομαζόμενο ρ.σ. Σαλαντίου, αλλά και τα άλλα δύο που βολοδέρνουν, υπαλλήλων ΔΕΗ και υπαλλήλων Βουλής, έλαβαν υπ’ όψη την χάραξη αυτή λαο άφησαν την απαραίτητη γη.
Αν δει κανείς την μικρογραφία του ρ.σ. Σαλαντίου, ο δρόμος του σχεδίου που έχω σημειώσει με κόκκινες διακεκομμένες γραμμές, είναι η τότε χάραξη του παραλιακού δρόμου Ναυπλίου Κρανιδίου.
Από αυτά σήμερα έχει υλοποιηθεί το κομμάτι από Α έως Β. 

Δεν έχει υλοποιηθεί το κομμάτι από Β έως Γ και αυτό είναι που δημιουργεί το πρόβλημα. Γιατί αυτό εκμεταλλεύτηκαν Σφυρίς και ΜΕΛΦΑ και προσπάθησαν να διοχετεύσουν την διερχόμενη κίνηση από την παραλία του Αγιο Καρτέρη, μπλε γραμμές, αντί να την στείλουν από το Γ στο Β. Θα γλύτωναν έτσι κάπου 500 (πεντακόσια) μέτρα στην διαδρομή καταστρέφοντας την παραλία!
Τόσο καλά!
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Αν κάποιος, πηγαίνοντας στο Σαλάντι, σταθεί αμέσως μετά την επικίνδυνη στροφή, θα έχει μπροστά του την εικόνα που ακολουθεί
Εύκολα μπορεί να φαντασθεί που συνεχίζει ο δρόμος του σχεδίου ο οποίος θα αποτελούσε τον κεντρικό οδικό άξονα. Και εύκολα διαπιστώνει ότι δύσκολα μπορεί να συνεχίσει, αφού το μέρος που πέφτει στην ιδιοκτησία της ΜΕΛΦΑ, έχει οικοδομηθεί. Και αυτό είναι αποτέλεσμα της αδράνειας των ‘ηγετών’ μας.
Το ίδιο φαίνεται πιο καλά αν πάει και σταθεί κάποιος στο σημείο Α, και κοιτάξει δυτικά, οπότε θα δει την παρακάτω εικόνα.
Θα δει δηλαδή ότι ο δρόμος, από εκεί και πέρα, δύσκολα  μπορεί να συνεχίσει γιατί η γη έχει οικοδομηθεί!
Και αυτό συνέβη γιατί και οι δύο ‘ηγέτες’ αδράνησαν και άφησαν την ΜΕΛΦΑ να οικοδομήσει την ιδιοκτησία της, κάπου 1.000 (χίλια) στρέμματα, με όρους δόμησης εκτός σχεδίου!
Υποχρεωτική πολεοδόμηση σημαίνει, για την συγκεκριμένη περίπτωση και εκτός των άλλων, πρόβλεψη για τον δρόμο αυτό, Αιγιαλούς και Παραλίες αλλά και Προσπελάσεις στην θάλασσα.
Αυτά δεν έγιναν. Εγιναν όμως άλλα.
Ο ΚαΜίζης, αντί να ζητήσει την υποχρεωτική πολεοδόμηση πήρε την 234/2004  απόφαση, που ακόμη εκκρεμεί η εφαρμογή της, καθώς και την 233/2004  που και αυτής ακόμη εκκρεμεί η εφαρμογή! Γιατί άραγε;
Πήρε επίσης και την 294/2005  απόφαση με την οποία οι απαιτήσεις του Δήμου και η εξυπηρέτηση των Δημοτών, μέσα από την ιδιοκτησία της ΜΕΛΦΑ, περιορίστηκαν σε τέσσερα μονοπάτια!  
Στην απόφαση αυτή σας καλώ να προσέξετε τόσο το κείμενο της απόφασης όσο και το τοπογραφικό. Αλλά και στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Μιλάνε για πρόσβαση ΠΕΖΩΝ στην παραλία, σε απόσταση κάπου 100-200 μέτρων! Και δυνατότητα πρόσβασης οχήματος στις δύο από τις τέσσερες!
Αυτό για τους ‘τζάμπα μάγκες’ που θέλουν στον Αγιο Καρτέρη από το αυτοκίνητο να βάζουν το πόδι αμέσως στην θάλασσα.
Ηθελα να ήξερα τότε που ήταν η ‘μαγκιά’ τους; Που ήταν η ‘ευαισθησία’ τους;
Αλλά θα περιμένω να την δω και τώρα!
Θα ζητήσουν άραγε Υποχρεωτική Πολεοδόμηση;
Όλα αυτά, κάποια στιγμή, πρέπει να τα παρουσιάσω αναλυτικά.
Και όλα αυτά τα έκανε ο ΚαΜίζης, γιατί υποχρεώθηκε από την τότε κινητοποίηση του χωριού!
Και κάπου επτά χρόνια από την λήψη δεν ‘πρόκαναν’, ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος,  να τις εφαρμόσουν!
Εκαναν όμως άλλα.
Κάτι κουμπαριά, και οι δύο, το ένα άμεσο το άλλο έμμεσο, κάτι βολικές ψηφοφορίες, κάτι προσλήψεις, κ.α.
Ψευτοπολιτικάντικα!
Και άκρως πατριωτικά και αναπτυξιακά!
 Αλλά περί αυτών μια άλλη φορά, αναλυτικά. Στον δρόμο μας τώρα.
Ακολούθησε την ‘Ελληνική Διαδικασία’.
Δηλαδή στο παλιό μονοπάτι Σαλάντι – Βουρλιά, έκαναν κάποιες διαπλατύνσεις, βελτίωσαν κάποιες στροφές, έριξαν κάποια μπάζια, έγινε  και ασφαλτόστρωση με ιδιωτική χρηματοδότηση, και σήμερα έχει φθάσει να είναι άσφαλτος μέχρι το σημείο Ε, όπου είναι και τα πρώτα Ιχθυοτροφεία.
Όμως, από το σημείο Ζ περίπου ξεκινούν κάποιοι χωματόδρομοι, για αγροτικά και 4x4, που βγάζουν στο σημείο Η, όπου τα Καρναζέϊκα. Η άλλη διαδρομή που οδηγεί στο Ι, στα Ιρια δηλαδή, μάλλον έχει αποκλεισθεί, λόγω κόστους.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι σε λίγα χρόνια ο δρόμος από το Ζ έως το Η θα ανοιχθεί, είναι λίγα τα χιλιόμετρα και οι ‘δρόμοι’ μισο - ανοιγμένοι.
Και αυτό με την σειρά του σημαίνει ότι ο δρόμος στην παραλία του Αγιο Καρτέρη δεν θα εξυπηρετεί μόνο την διερχόμενη κίνηση του δυτικού Σαλαντιού και των Ιχθυοτροφείων, αλλά και την διερχόμενη κίνηση του παραλιακού δρόμου Ναυπλίου Κρανιδίου.
Κίνηση η οποία θα αυξάνει, χρόνο με τον χρόνο, όσο, με την ‘Ελληνική Διαδικασία’, θα βελτιώνουν τον δρόμο Κρανιδίου – Ναυπλίου.
Επομένως, η διερχόμενη κίνηση από την παραλία του Αγιο Καρτέρη πρέπει να αποκλεισθεί από τώρα!
Είτε με τον τρόπο που έγραψα εδώ, είτε με κάποιον άλλον. Και φυσικά, μην ξεχνάμε και τον Αγιο Καρτέρη.
Και, επί πλέον, το Σαλάντι δεν πρέπει να απομονωθεί από την υπόλοιπη Επαρχία, με κλείσιμο του δρόμου στο Θυνί.
Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφή!
Επί πλέον, καιρός είναι να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε πως ‘παίζεται’ το παιγνίδι.
Όχι πάντα με ευνοϊκές ενέργειες, ευνοϊκές αποφάσεις, αλλά και με ‘παραλείψεις’, ‘λάθη’, ‘αδράνεια’. ….
Ετσι εξειδικεύω και καταλαβαίνω εγώ τα όσα γράφει εδώ ο Ιχνηλάτης, σχετικά με τον εθελοντισμό στα τεχνικά πεδία!
Εγώ, ο κακός, ο υβριστής!
Ο Ιχνηλάτης γράφει αυτά που γράφει και εννοεί αυτά που εννοεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου