Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Ο Δρόμος του Αγιο Καρτέρη.

Πρόκειται για την γνωστή ιστορία, την προσπάθεια δηλαδή του Σφυρί να δημιουργήσει, προς χάριν και με χρηματοδότηση του Δημοτικού Κουμπάρου, δρόμο κατά μήκος της παραλίας του Αγιο Καρτέρη.
Δρόμος που αν τελικά γινόταν, πέρα από παράνομος, θα ήταν η καταστροφή της πανέμορφης αυτής παραλίας.
Ολο το θέμα είναι γραμμένο αναλυτικότατα εδώ. Σημαντικές αναφορές υπάρχουν επίσης και στο VillaDidimo, στην ετικέτα Σαλάντι.
Στην πρόσφατη ενημέρωση του ΚαΜίζη, μεταξύ άλλων, τέθηκε και αυτό το θέμα. Από τον Καπετάνιο, τον Παντελή, δεν θυμάμαι.
Σε όποιον το είπε, και σε όλους τους άλλους σαν αυτόν, έχω να πω:
ΚΑΛΗΜΕΡΟΥΔΙΑ!

Όταν αγωνιζόμουν, με καταγγελίες και όχι μόνο, όχι απλά μόνος μου, αλλά κόντρα στην πλειοψηφία του χωριού, που ήσασταν ρε λεβέντες;
Τότε, δεν ακούστηκε ούτε μία φωνή από τα Δίδυμα. Που να λέει απλά όχι στην προσπάθεια του Σφυρί!
Ούτε μία!
Αντίθετα ακούστηκαν πολλές για τα συμφέροντα του κακού Μπροδήμα, ποια να είναι άραγε;
Εχει κανένας το σθένος να τα ονοματίσει και να πάρει απάντηση;
ΚΑΝΕΝΑΣ.
Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν κακώς εννοούμενα συμφέροντα.
Απλά για ψευτοβολέματα, εξυπηρετεί η ύπαρξη κάποιου κακού, να τα φορτώνουμε όλα, για κρύψουμε τις πομπές μας.
Αλλά ας έρθω στην ουσία.
Όταν τέθηκε το θέμα και ασχολήθηκαν με αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες, αυτές, με την παρουσία του Δήμου και της Αστυνομίας, δημιούργησαν αναχώματα, φραγές τα είπαν, ώστε να μην είναι δυνατή η διέλευση οχημάτων μέσα από το κτήμα αυτό.
Ζητήθηκε μάλιστα και η συνδρομή τους στην προστασία του Κτήματος. Όλα τα στοιχεία είναι εδώ.
Τα αναχώματα αυτά με τον καιρό καταστράφηκαν και σήμερα η κατάσταση είναι σαν να μην υπήρξαν ποτέ.
Και η πλάκα είναι ότι καταστράφηκαν κυρίως από Διδυμιώτες, ναι Διδυμιώτες!
Η καταστροφή των αναχωμάτων έχει ως αποτέλεσμα αυτά που έγραφα τότε, ως κακός!
Δηλαδή είναι αδιανόητο ο Διδυμιώτης, Σαλαντιώτης, οποισδήποτε, μικρός ή μεγάλος,  να κάνει μπάνιο στην παραλία του Αγιο Καρτέρη, και δίπλα του να περνούν τριαξονικά, με οικοδομικά υλικά για τα αυθαίρετα, μπετονιέρες, υδροφόρα, τριαξονικά Ιχθυοτροφείων ….
Τώρα, υποτίθεται, το κατάλαβαν!
Φυσικά είχα διευκρινίσει, από  τότε, ότι άλλο πράμα η διερχόμενη κίνηση και άλλο η πρόσβαση των λουομένων στην περιοχή.
Όμως να γίνω περισσότερο σαφής, με μια πρόχειρη εικόνα.

Η λεπτή κόκκινη γραμμή δείχνει τον δρόμο που προσπάθησε να δημιουργήσει ο Σφυρίς.
Η καταστροφή της παραλίας με αυτό τον δρόμο είναι προφανής!
Η λεπτή μπλε γραμμή, δείχνει την ζώνη εγκαταστάσεων ΠΛΑΖ του ρ.σ. Σαλαντίου όπως αυτό ισχύει σήμερα. Ενώ η πράσινη γραμμή δείχνει τον δρόμο που το ίδιο σχέδιο προβλέπει.
Όταν παρενέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες, δημιούργησαν αναχώματα στα σημεία Α και Β, περίπου.
Σήμερα, κατά την άποψή μου πρέπει να ξαναδημιουργηθούν τα αναχώματα αυτά, στα ίδια σημεία αλλά και στο σημείο Γ.
Αυτά τα αναχώματα αποκλείουν παντελώς την διερχόμενη κίνηση και την διοχετεύουν εκεί που δείχνει, κατά προσέγγιση πάντα,  η παχιά μπλέ γραμμή.
Η πρόσβαση των λουομένων στην παραλία, οδικά, μπορεί να γίνει άνετα από το σημείο Γ ακολουθώντας την κίτρινη γραμμή, που είναι κομμάτι του παλιού δρόμου του Σαλαντιού.
Αυτά τα αναχώματα αποκλείουν την διερχόμενη κίνηση αλλά επιτρέπουν την οδική πρόσβαση των λουομένων στην παραλία αυτή.
Ομορφα, ήρεμα και απλά.
Κόστος;
Αν υποθέσει κανείς δέκα φορτηγά ογκόλιθους, ογκόλιθους όχι μπάζια, χαλίκια και τέτοια, με περίπου 80 ευρώ, όπως μου είπαν το δρομολόγιο, μιλάμε για λιγότερο από 1.000 ευρώ.
Το επιχείρημα του ΚαΜίζη ότι θα έχουμε πρόβλημα με την πυρόσβεση δεν το θεωρώ σοβαρό.
Μάλλον δικαιολογία είναι.
Μια ματιά στην εικόνα δείχνει πόσοι δρόμοι υπάρχουν! Και φυσικά δημιουργούν ερώτημα, γιατί;
Γιατί τώρα να κλείσει και το σημείο Γ.
Πρώτα να αναφέρω ότι το κομμάτι από το σημείο Β έως το Γ, είναι ιδιοκτησία μου.
Και, προφανώς, οι άσπονδοι φίλοι μου θα πουν ότι το λες για την ιδιοκτησία σου.
Τα συμφέροντα που έγραψα πριν.
Δεν είναι έτσι.
Και τα επιχειρήματα για αυτό είναι πολλά και αποστομωτικά. Δεν τα γράφω τώρα, θα περιμένω να εκδηλωθούν και τότε θα καθαρίσω οριστικά μαζί τους.
Και όταν λέω οριστικά, εννοώ οριστικά.
Τέλος με την ιστορία του ‘κακού Μπροδήμα’ που βόλεψε πολλούς, και έκρυψε πολλές πομπές και ‘αγαθοεργίες’.
Τέλος οριστικά.
Ο λόγος έχει να κάνει με την εκκλησία του Αγιο Καρτέρη.
Πριν λίγα χρόνια είχα μια τηλεφωνική επικοινωνία με τον π. Κοσμά, τον ιερέα της Ενορίας Διδύμων.
Βασικό αίτημα του π. Κοσμά ήταν η παραχώρηση από την ιδιοκτησία μου μισού μέτρου γης, προκειμένου να φυτέψει κάποια δενδράκια.
Αρνήθηκα.
Και του είπα ότι η σωστή ενέργεια είναι, αντί να ζητά χώρο από μένα, ως όμορο ιδιοκτήτη, μισό μέτρο γης, να πάει στον Δήμο και να ζητήσει την εφαρμογή της 234/2004  απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Εφαρμογή η οποία θα έδινε στην εκκλησία 10 μέτρα, πάλι από την ιδιοκτησία μου, αντί του μισού μέτρου που ζητούσε!
Δεν γνωρίζω τι έκανε. Αν πήγε στον Δήμο ή όχι, και αν πήγε τι απάντηση πήρε.
Η συζήτηση με τον π. Κοσμά, περιεστράφει και σε άλλα θέματα σχετικά με το ξωκλήσι. Τα αυτοκίνητα, οι λουόμενοι περί την εκκλησία και τα όποια προβλήματα αυτοί δημιουργούν, η γλύστρα που πάνε να δημιουργήσουν μερικοί δίπλα στην εκκλησία, τα γιδοπρόβατα κ.α.
Καταλήξαμε ότι καλό θα ήταν να μπουν αναχώματα στα σημεία Β και Γ, από εμάς. Από μένα ως ιδιοκτήτη και από τον π. Κοσμά εκ μέρους της εκκλησίας.
Είπαμε μάλιστα ότι τουλάχιστον στο σημείο Γ καλό θα ήταν αντί για κάποιους σωρούς ογκόλιθων να δημιουργηθεί κάτι ποιο καλαίσθητο π.χ. μια σειρά δένδρων ή μια σειρά πασάλων.
Εμπόδιο που θα επέτρεπε την διέλευση πεζών, όχι όμως τροχοφόρων, ακόμη και δικύκλων.
Διευκρίνισα τότε, διευκρινίζω και τώρα ότι ως όμορος ιδιοκτήτης δεν είχα ούτε έχω κανένα πρόβλημα, αν π.χ. δέκα φορές τον χρόνο, τα Θεοφάνεια, του Αγιο Καρτέρη, σε πέντε γάμους και άλλες τόσες βαπτίσεις, πάνε κάποιοι Χριστιανοί εκεί.
Για όνομα του Θεού!
Διευκρίνισα τότε, διευκρινίζω και τώρα ότι με κανένα τρόπο δεν παραχωρώ χώρο με την θέλησή μου.
Είμαι ΑΠΟΛΥΤΟΣ!
Και αυτό γιατί.
Η εκκλησία έχει την δυνατότητα  να αποκτήσει χώρο μέσα από διαδικασίες που και να θέλω, δεν μπορώ να τις σταματήσω.
Και με αυτό το δεδομένο δεν βλέπω λόγο να παραχωρήσω εγώ.
Γιατί άλλο πράμα η μείωση της ιδιοκτησίας  κάποιου με δική του υπαιτιότητα και άλλο χωρίς την δική του υπαιτιότητα.
Όσοι γνωρίζουν από αυτά καταλαβαίνουν απόλυτα τι λέω.
Για να είμαι ακόμη πιο σαφής όλες οι ρυθμίσεις που πρότεινα στον π. Κοσμά, και που τις προτείνω και σήμερα, δεν σημαίνουν με κανένα τρόπο παραχώρηση μέρους της ιδιοκτησίας μου.
Αποτελούν ρυθμίσεις με προσωρινό χαρακτήρα, που έχουν ως σκοπό τον σεβασμό και την εξυπηρέτηση της εκκλησίας, την προστασία της ιδιοκτησίας μου και την εξυπηρέτηση των λουομένων.
Η οριστική λύση θα έρθει μέσα από την τροποποίηση του σχεδίου, αν αυτή γίνει.
Η εκκλησία πρέπει να έχει τον απαραίτητο  αύλιο χώρο της.
Γιατί, πιθανότατα θα αποτελέσει, σε λίγα χρόνια, την βασική εκκλησία του οικισμού.
Και αυτόν τον χώρο πρέπει ο Δήμος, μέσα από την τροποποίηση, να τον εξασφαλίσει.
Πιο απλά π. Κοσμά, τώρα είναι η ώρα να πας στην Δήμο και να ζητήσεις, μέσα από την τροποποίηση,  να δοθεί και ο απαραίτητος αύλιος χώρος στην εκκλησία.
Επί πλέον π. Κοσμά, είναι χρέος σου να τα επιβεβαιώσεις όλα αυτά.
Τα οποία, σε καμία περίπτωση, δεν δηλώνουν ‘κακό Μπροδήμα’ που δεν δίνει χώρο στην εκκλησία, όπως μαθαίνω δεξιά και αριστερά.
Και κάτι τέτοιο δεν το θέλει ούτε ο Θεός, ούτε ο Διάολος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου