Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Κτήμα ΔΕΠΟΣ, Αυτοκινητοδρόμιο και άλλα τινά.


Με ικανοποίηση διάβασα σχετικό σχόλιο σε γειτονικό blog. Διαπιστώνω όμως ότι για τα υπόλοιπα Δημόσια κτήματα δεν γίνεται απολύτως κανένας λόγος. Και αναρωτιέμαι γιατί.
Σε κάθε περίπτωση, εμένα το θέμα με ενδιαφέρει και θα το συνεχίσω με όποιες δυνατότητες έχω.
Από το σχόλιο του γείτονα, επισημαίνω τρία πράγματα.



Πρώτο καταθέτει την ιδέα του θεματικού πάρκου. Πριν κανένα χρόνο ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος περί δημιουργίας θεματικών πάρκων. Και υπάρχουν πολλά περιθώρια στην επιλογή θέματος ενός υπό ίδρυση τέτοιου πάρκου! Από την μεριά μου θα το ψάξω. Το ζητούμενο είναι κάτι το πρωτότυπο, μοναδικό και όχι αντιγραφή, που να λειτουργεί πολλαπλά θετικά για τον τόπο μας.
Δεύτερο υπενθυμίζει σε όλους μας  τον νόμο που δεν επιτρέπει αλλαγή χρήσης ακινήτου που προήλθε από απαλλοτρίωση για συγκεκριμένο σκοπό. Όμως αυτό που εγώ δεν ξέρω είναι αν ο Νόμος αυτός απαγορεύει την αλλαγή χρήσης στον αιώνα των αιώνων, ή την επιτρέπει με κάποια διαδικασία. Επίσης δεν γνωρίζω αν ο Νόμος αυτός επιτρέπει αλλαγή ιδιοκτήτη. Πιο απλά ο Νόμος αυτός επιτρέπει την αλλαγή ιδιοκτήτη, π.χ. πώληση σε ιδιώτη ή παραχώρηση στον Δήμο; Ο νέος ιδιοκτήτης έχει την δυνατότητα, με κάποια διαδικασία να αλλάξει χρήση; Γιατί αν π.χ. το Ελληνικό Δημόσιο μεταβιβάσει το κτήμα στον Δήμο, όπως προτείνει ο γείτονας και συμφωνώ απόλυτα,  και ο Δήμος το μόνο που μπορεί να κάνει εκεί είναι αεροδρόμιο και τίποτα άλλο, τότε τι συζητάμε;
Τρίτο  καταθέτει μια νέα πρόταση αξιοποίησης. Δημιουργία δηλαδή αυτοκινητοδρομίου.
Πρόταση την οποία προσωπικά δεν θα την έβλεπα. Αλλά αυτό δεν λέει τίποτα.
Πιστεύω ότι όλες οι προτάσεις, τόσο αυτές που έχουν γραφτεί αλλά και όσες θα γραφτούν, αξίζει να μελετηθούν. Χωρίς αποκλεισμούς από την αρχή. Το στοιχείο που ενδιαφέρει κυρίως, κατά την γνώμη μου, είναι όχι τι είναι αυτή καθ’ εαυτή η ιδέα αλλά πως αυτή λειτουργεί στην οικονομία, στην κοινωνία στο περιβάλλον, στον τουρισμό, στην παιδεία. Η ανάλυσή της δηλαδή.
Αναλύοντας τα στοιχεία αυτά σε κάθε ιδέα, θα κερδίσουμε πολλά, γιατί απλούστατα θα καταλάβουμε καλλίτερα την οικονομία μας, την κοινωνία μας, το περιβάλλον μας, την εκπαίδευσή  μας,  τον τόπο μας με δύο λόγια.
Σε ότι αφορά τις μέχρι τώρα προτάσεις δύο πληροφορίες.
Πρώτο αυτοκινητοδρόμιο είναι στα τελειώματα στην Πάτρα. Περισσότερα στην διεύθυνση
 Επίσης με  μία αναζήτηση στο διαδίκτυο ‘Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών’ βρίσκει κανένας περισσότερες πληροφορίες. Π.χ. πιο παλιά ενδιαφερόταν και ο Ορχομενός αλλά, στην συνέχεια απεσύρθη. Δεν γνωρίζω γιατί.
Τώρα αν ο γείτονας εννοεί κάτι σαν αυτό που ήδη δημιουργούν στην Πάτρα, η άποψή μου είναι ότι δύο τέτοια στην χώρα μας πέφτουν πολλά. Αν όμως εννοεί κάτι διαφορετικό, ίσως συμπληρωματικό αυτού της Πάτρας, τότε νομίζω ότι αξίζει να συζητηθεί. Με ακόλουθο ερώτημα βέβαια γιατί συμφέρει, αυτό το συμπληρωματικό,  να γίνει στην Ερμιονίδα και όχι στην Πάτρα όπου, ενδεχομένως, να μπορεί να αξιοποιεί την υπάρχουσα υποδομή, και να απαιτεί πολύ μικρότερο κόστος κατασκευής και λειτουργίας. Ανεξάρτητα από το αν θα πούμε ναι ή όχι, από την συζήτηση θα κερδίσουμε, όπως προανέφερα. Πιθανόν βέβαια να υπάρχει κάποια άλλη ιδέα, πάλι από τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Δεύτερο να προσθέσω ακόμη και την διεύθυνση
Στην οποία υπάρχει κατάλογος των Βοτανικών Κήπων της χώρας με διευθύνσεις από τις οποίες μπορεί κανείς να έχει μια πρώτη-πρώτη εικόνα γιατί πράγμα μιλάμε.
Επί πλέον θα ήθελα να σχολιάσω την άποψη ‘…κατά καιρούς όλοι οι άρχοντες κάνουν διάφορες δηλώσεις ανάλογα τι τους έρθει εκείνη την ώρα στο κεφάλι,’. Κατά την γνώμη μου το κακό δεν είναι εκεί. Το να κατατεθούν πέντε-δέκα ιδέες για εξέταση είναι καλό. Το κακό είναι ότι τις λένε(με) μόνο και δεν προχωράνε (με) σε εξέταση έτσι ώστε κάποιες από αυτές να τις αποκλείσουμε, με επιχειρήματα και για συγκεκριμένους λόγους, και να μείνουν για παραπέρα εξέταση κάποιες άλλες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου